Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM VE POPÜLER KÜLTÜRHR3114893Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKitle kültürü, yüksek kültür ve popüler kültür kavramlarını derinlemesine incelemek, popüler kültürün ve tüketim kültürünün toplumsal inşasında kitle iletişim araçlarının özellikle reklamların işlevini anlamak, reklam metinlerini eleştirel bir perspektifle okuyabilmek, reklamların oluşum sürecini anlayabilmek ve reklamlarda yer alan popüler kültür kodlarını analiz edebilmek bu dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Takdimi- Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarına Giriş,Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarını Analiz Etmek,Popüler Kültür- Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi
,İletişim Teknolojilerinin Gelişimi ve Popüler Kültürün İnşası,Tüketim Toplumunun İnşası: Kapitalizmin Dönüşümü: Fordizm ve Postfordizm, Modernizm ve Postmodernizm,Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu,Popüler Kültür ve Reklam: İhtiyaçlardan Arzulara Tüketimin Dönüşümü, Modern Tüketiciden Postmodern Tüketiciye Geçiş, Reklamların Değişen Nitelikleri,Reklamın Üretimi ve Popüler Kültür: Örnek Reklam Çözümlemeleri,Reklam Çözümleme: Göstergebilim ve Reklam,Popüler Kültür, Reklam ve Toplumsal Cinsiyet: Reklamlarda Kadın ve Erkek Temsilleri
,Dijitalleşme ve Küreselleşme: Global Popüler Kültür(ler)
,Glokal Reklamlar: Küresel Strateji ve Yerel Taktikler,Sosyal Medya ve Popüler Kültür,Popüler Kültür ve Sosyal Medya: Mitlerin Dönüşümü, Etkileyen Pazarlama Bağlamında Yeni Değerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kitle kültürü, halk kültürü ve popüler kültür kavramlarını açıklar.10, 16, 9A
Kültür endüstrisi kavramını açıklar.9A
Tüketim toplumunun özelliklerini açıklar.16, 9A
Modernizmden postmodernizme reklamların ve tüketicinin dönüşümünü açıklar.10, 16, 9A
Reklamlarda yer alan popüler kültür ögelerini çözümler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Takdimi- Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarına GirişNazife Güngör-İletişim Kuramlar Yaklaşımlar İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar-Popüler Kültür ve İletişim
2Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarını Analiz EtmekNazife Güngör-İletişim Kuramlar Yaklaşımlar İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar-Popüler Kültür ve İletişim
3Popüler Kültür- Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi
Burak Özçetin Kitle İletişim Kuramları Nazife Güngör İletişim Kuramlar Yaklaşımlar
4İletişim Teknolojilerinin Gelişimi ve Popüler Kültürün İnşasıJohn Storey Popüler Kültür Çalışmaları John Fiske Popüler Kültürü Anlamak
5Tüketim Toplumunun İnşası: Kapitalizmin Dönüşümü: Fordizm ve Postfordizm, Modernizm ve PostmodernizmMike Featherstone Postmodernizm ve Tüketim Kültürü
6Popüler Kültür ve Tüketim ToplumuJohn Storey Popüler Kültür Çalışmaları Jean Baudrillard Tüketim Toplumu
7Popüler Kültür ve Reklam: İhtiyaçlardan Arzulara Tüketimin Dönüşümü, Modern Tüketiciden Postmodern Tüketiciye Geçiş, Reklamların Değişen NitelikleriYavuz Odabaşı- Tüketim Kültürü - Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma Mike Featherstone- Postmodernizm ve Tüketim Kültürü David Chaney- Yaşam Tarzları
8Reklamın Üretimi ve Popüler Kültür: Örnek Reklam ÇözümlemeleriJ. Williamson Reklamların Dİli
8Reklam Çözümleme: Göstergebilim ve ReklamJohn Fiske- İletişim Çalışmalarına Giriş Roland Barthes- Çağdaş Söylenler Judith Williamson- Reklamların Dili
10Popüler Kültür, Reklam ve Toplumsal Cinsiyet: Reklamlarda Kadın ve Erkek Temsilleri
Banu Dağtaş- Reklamı Okumak R.W. - Connell Toplumsal Cinsiyet ve İktidar D. İmançer- Cinsiyet Rolü Temsili:Medya Kültürü, Feminizm, Televizyon ve Seriyaller N.B. Tosun -Reklam Aracı Olarak Kadın
11Dijitalleşme ve Küreselleşme: Global Popüler Kültür(ler)
Manuel Castells Ağ Toplumunun Yükselişi Zygmunt Bauman Küreselleşme Toplumsal Sonuçları
12Glokal Reklamlar: Küresel Strateji ve Yerel TaktiklerS. Anholt- Global Markaların Yerel Çuvallamaları Müge Elden- Glokal Reklam Kampanyalarında Yaratıcılığın Önemi
13Sosyal Medya ve Popüler KültürErol Mutlu- Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya Van Dijk Ağ Toplumu
14Popüler Kültür ve Sosyal Medya: Mitlerin Dönüşümü, Etkileyen Pazarlama Bağlamında Yeni Değerler
Kaynak
John Fiske. Popüler Kültürü Anlamak. Banu Dağtaş. Reklamı Okumak Judith Williamson. Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji Dersle İlgili Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM VE POPÜLER KÜLTÜRHR3114893Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKitle kültürü, yüksek kültür ve popüler kültür kavramlarını derinlemesine incelemek, popüler kültürün ve tüketim kültürünün toplumsal inşasında kitle iletişim araçlarının özellikle reklamların işlevini anlamak, reklam metinlerini eleştirel bir perspektifle okuyabilmek, reklamların oluşum sürecini anlayabilmek ve reklamlarda yer alan popüler kültür kodlarını analiz edebilmek bu dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Takdimi- Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarına Giriş,Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarını Analiz Etmek,Popüler Kültür- Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi
,İletişim Teknolojilerinin Gelişimi ve Popüler Kültürün İnşası,Tüketim Toplumunun İnşası: Kapitalizmin Dönüşümü: Fordizm ve Postfordizm, Modernizm ve Postmodernizm,Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu,Popüler Kültür ve Reklam: İhtiyaçlardan Arzulara Tüketimin Dönüşümü, Modern Tüketiciden Postmodern Tüketiciye Geçiş, Reklamların Değişen Nitelikleri,Reklamın Üretimi ve Popüler Kültür: Örnek Reklam Çözümlemeleri,Reklam Çözümleme: Göstergebilim ve Reklam,Popüler Kültür, Reklam ve Toplumsal Cinsiyet: Reklamlarda Kadın ve Erkek Temsilleri
,Dijitalleşme ve Küreselleşme: Global Popüler Kültür(ler)
,Glokal Reklamlar: Küresel Strateji ve Yerel Taktikler,Sosyal Medya ve Popüler Kültür,Popüler Kültür ve Sosyal Medya: Mitlerin Dönüşümü, Etkileyen Pazarlama Bağlamında Yeni Değerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kitle kültürü, halk kültürü ve popüler kültür kavramlarını açıklar.10, 16, 9A
Kültür endüstrisi kavramını açıklar.9A
Tüketim toplumunun özelliklerini açıklar.16, 9A
Modernizmden postmodernizme reklamların ve tüketicinin dönüşümünü açıklar.10, 16, 9A
Reklamlarda yer alan popüler kültür ögelerini çözümler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Takdimi- Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarına GirişNazife Güngör-İletişim Kuramlar Yaklaşımlar İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar-Popüler Kültür ve İletişim
2Kültür Kavramı: Kitle Kültürü, Yüksek Kültür, Alt Kültür-Halk Kültürü Kavramlarını Analiz EtmekNazife Güngör-İletişim Kuramlar Yaklaşımlar İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar-Popüler Kültür ve İletişim
3Popüler Kültür- Frankfurt Okulu: Kültür Endüstrisi
Burak Özçetin Kitle İletişim Kuramları Nazife Güngör İletişim Kuramlar Yaklaşımlar
4İletişim Teknolojilerinin Gelişimi ve Popüler Kültürün İnşasıJohn Storey Popüler Kültür Çalışmaları John Fiske Popüler Kültürü Anlamak
5Tüketim Toplumunun İnşası: Kapitalizmin Dönüşümü: Fordizm ve Postfordizm, Modernizm ve PostmodernizmMike Featherstone Postmodernizm ve Tüketim Kültürü
6Popüler Kültür ve Tüketim ToplumuJohn Storey Popüler Kültür Çalışmaları Jean Baudrillard Tüketim Toplumu
7Popüler Kültür ve Reklam: İhtiyaçlardan Arzulara Tüketimin Dönüşümü, Modern Tüketiciden Postmodern Tüketiciye Geçiş, Reklamların Değişen NitelikleriYavuz Odabaşı- Tüketim Kültürü - Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma Mike Featherstone- Postmodernizm ve Tüketim Kültürü David Chaney- Yaşam Tarzları
8Reklamın Üretimi ve Popüler Kültür: Örnek Reklam ÇözümlemeleriJ. Williamson Reklamların Dİli
8Reklam Çözümleme: Göstergebilim ve ReklamJohn Fiske- İletişim Çalışmalarına Giriş Roland Barthes- Çağdaş Söylenler Judith Williamson- Reklamların Dili
10Popüler Kültür, Reklam ve Toplumsal Cinsiyet: Reklamlarda Kadın ve Erkek Temsilleri
Banu Dağtaş- Reklamı Okumak R.W. - Connell Toplumsal Cinsiyet ve İktidar D. İmançer- Cinsiyet Rolü Temsili:Medya Kültürü, Feminizm, Televizyon ve Seriyaller N.B. Tosun -Reklam Aracı Olarak Kadın
11Dijitalleşme ve Küreselleşme: Global Popüler Kültür(ler)
Manuel Castells Ağ Toplumunun Yükselişi Zygmunt Bauman Küreselleşme Toplumsal Sonuçları
12Glokal Reklamlar: Küresel Strateji ve Yerel TaktiklerS. Anholt- Global Markaların Yerel Çuvallamaları Müge Elden- Glokal Reklam Kampanyalarında Yaratıcılığın Önemi
13Sosyal Medya ve Popüler KültürErol Mutlu- Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya Van Dijk Ağ Toplumu
14Popüler Kültür ve Sosyal Medya: Mitlerin Dönüşümü, Etkileyen Pazarlama Bağlamında Yeni Değerler
Kaynak
John Fiske. Popüler Kültürü Anlamak. Banu Dağtaş. Reklamı Okumak Judith Williamson. Reklamların Dili. Reklamlarda Anlam ve İdeoloji Dersle İlgili Makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59