Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİHR3114889Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Marka Değeri ve Marka Denkliği,Marka Kimliği ve Marka Çağrışımları,Marka Kişiliği ve İmajı,Marka Konumlandırma,Marka Stratejileri,Marka Stratejileri,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Markalamanın temel prensiplerini açıklar. 13, 16, 5, 9C, F
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 16, 5, 9C, F
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar13, 16, 5, 9C, F
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır13, 16, 5, 9C, F
5. Temel marka stratejilerini açıklar.13, 16, 5, 9C, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel Kavramlarön hazırlık yok
2Marka Değeri ve Marka Denkliğiilgili raporun okunması-brandfinance
3Marka Kimliği ve Marka Çağrışımlarıders kitabından ilgili bölümün okunması
4Marka Kişiliği ve İmajıders kitabından ilgili bölümün okunmasu
5Marka Konumlandırmailgili raporun okunmasu
6Marka Stratejileriders kitabından ilgili bölümün okunması
7Marka Stratejileri ders kitabından ilgili bölümün okunması
8Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
9Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
10Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
11Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
12Grup Projesi Sunumlarıgrup alışması
13Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
14Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Keller, K.L. Strategic Brand Management. Pearson.
whitepaper ve powerpoint sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi16060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİHR3114889Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Marka Değeri ve Marka Denkliği,Marka Kimliği ve Marka Çağrışımları,Marka Kişiliği ve İmajı,Marka Konumlandırma,Marka Stratejileri,Marka Stratejileri,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları,Grup Projesi Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Markalamanın temel prensiplerini açıklar. 13, 16, 5, 9C, F
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar.13, 16, 5, 9C, F
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar13, 16, 5, 9C, F
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır13, 16, 5, 9C, F
5. Temel marka stratejilerini açıklar.13, 16, 5, 9C, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel Kavramlarön hazırlık yok
2Marka Değeri ve Marka Denkliğiilgili raporun okunması-brandfinance
3Marka Kimliği ve Marka Çağrışımlarıders kitabından ilgili bölümün okunması
4Marka Kişiliği ve İmajıders kitabından ilgili bölümün okunmasu
5Marka Konumlandırmailgili raporun okunmasu
6Marka Stratejileriders kitabından ilgili bölümün okunması
7Marka Stratejileri ders kitabından ilgili bölümün okunması
8Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
9Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
10Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
11Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
12Grup Projesi Sunumlarıgrup alışması
13Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
14Grup Projesi Sunumlarıgrup çalışması
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Keller, K.L. Strategic Brand Management. Pearson.
whitepaper ve powerpoint sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59