Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİKHR3214886Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Cumartesi 17:30-18:15

Cumartesi 18:30-19:15

Cumartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir? ,Faydacılık ve Sonuçsalcılık,Kant ve Ahlak,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 14, 9C
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 12, 13, 9C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışır.10, 13, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık ve Sonuçsalcılık
3Kant ve Ahlak
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
11İnternet
12İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel Sınav
Kaynak
Sandel, M. J. (2015). Justice: What’s the right thing to do? Farrar, Straus and Giroux. Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Blackburn, Simon. (2018). Etik. Dost Kitabevi. 978-9752985940. Kuçuradi, İoanna. (2018). Etik. TFK Yayınları. 978-9757748137. Kuçuradi, İoanna. (2019). Etik. TFK Yayınları. 9757748641.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİKHR3214886Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Cumartesi 17:30-18:15

Cumartesi 18:30-19:15

Cumartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir? ,Faydacılık ve Sonuçsalcılık,Kant ve Ahlak,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 14, 9C
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 12, 13, 9C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışır.10, 13, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık ve Sonuçsalcılık
3Kant ve Ahlak
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
11İnternet
12İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel Sınav
Kaynak
Sandel, M. J. (2015). Justice: What’s the right thing to do? Farrar, Straus and Giroux. Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Blackburn, Simon. (2018). Etik. Dost Kitabevi. 978-9752985940. Kuçuradi, İoanna. (2018). Etik. TFK Yayınları. 978-9757748137. Kuçuradi, İoanna. (2019). Etik. TFK Yayınları. 9757748641.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59