Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE-AFRİKA İLİŞKİLERİ | GZT4114974 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Afrika ülkelerini tanıtarak geçmişten günümüze Osmanlı ve Türkiye ile ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afrika kıtası ve ülkeleri,Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına Afrika’da sosyokültürel yaşam,Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler,Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler,Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi, İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi,AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ,Yeni Yüzyılda Afrika ,6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi ,8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar) ,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi ,10. Sectorial and Financial Transformation in Africa ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Afrika kıtasını ve ülkelerini tanır | 9 | A, D |
Osmanlı öncesi dönemden günümüze Türkiye Afrika ilişkilerini özetler | 9 | A, D |
Afrika kolonizasyon ve dekolonizasyon sürecini yorumlar | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afrika kıtası ve ülkeleri | |
2 | Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına Afrika’da sosyokültürel yaşam | |
3 | Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler | |
4 | Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler | |
5 | Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi | |
6 | İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi | |
7 | AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ | |
8 | Yeni Yüzyılda Afrika | |
9 | 6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi | |
10 | 8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar) | |
11 | İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
12 | Küreselleşme ve kültür | |
13 | Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi | |
14 | 10. Sectorial and Financial Transformation in Africa |
Kaynak |
Daban, C. (2017), Dekolonizasyon Süreci ve Sonrası Afrika, İstanbul: Açılım Kitabevi Yayınları. Dalar, M. (2013), Afrika Birliği Örgütü’nden Afrika Birliği’ne: Afrika’da Bütünleşme Çabaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi. El Fasi, M. and Hrbek, I. (2000), “The Coming of Islam and the Expansion of the Muslim Empire,” (Ed: M. El Fasi and I. Hrbek) General History of Africa III: Africa from the Seventh to the Eleventh Century, Paris: UNESCO Publishing. |
Eyrice Tepeciklioğlu, E. (2019), Türk Dış Politikasında Afrika: Temel Dinamikler, Fırsatlar ve Engeller, Ankara: Nobel Yayınları. Fage, J. D., (2000), “The Development of African Historiography,” (Ed: J. Ki-Zerbo), General History of Africa I: Methodology and African Prehistory, Paris: UNESCO Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE-AFRİKA İLİŞKİLERİ | GZT4114974 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Afrika ülkelerini tanıtarak geçmişten günümüze Osmanlı ve Türkiye ile ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afrika kıtası ve ülkeleri,Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına Afrika’da sosyokültürel yaşam,Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler,Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler,Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi, İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi,AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ,Yeni Yüzyılda Afrika ,6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi ,8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar) ,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi ,10. Sectorial and Financial Transformation in Africa ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Afrika kıtasını ve ülkelerini tanır | 9 | A, D |
Osmanlı öncesi dönemden günümüze Türkiye Afrika ilişkilerini özetler | 9 | A, D |
Afrika kolonizasyon ve dekolonizasyon sürecini yorumlar | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afrika kıtası ve ülkeleri | |
2 | Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına Afrika’da sosyokültürel yaşam | |
3 | Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler | |
4 | Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler | |
5 | Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi | |
6 | İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi | |
7 | AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ | |
8 | Yeni Yüzyılda Afrika | |
9 | 6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi | |
10 | 8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar) | |
11 | İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
12 | Küreselleşme ve kültür | |
13 | Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi | |
14 | 10. Sectorial and Financial Transformation in Africa |
Kaynak |
Daban, C. (2017), Dekolonizasyon Süreci ve Sonrası Afrika, İstanbul: Açılım Kitabevi Yayınları. Dalar, M. (2013), Afrika Birliği Örgütü’nden Afrika Birliği’ne: Afrika’da Bütünleşme Çabaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi. El Fasi, M. and Hrbek, I. (2000), “The Coming of Islam and the Expansion of the Muslim Empire,” (Ed: M. El Fasi and I. Hrbek) General History of Africa III: Africa from the Seventh to the Eleventh Century, Paris: UNESCO Publishing. |
Eyrice Tepeciklioğlu, E. (2019), Türk Dış Politikasında Afrika: Temel Dinamikler, Fırsatlar ve Engeller, Ankara: Nobel Yayınları. Fage, J. D., (2000), “The Development of African Historiography,” (Ed: J. Ki-Zerbo), General History of Africa I: Methodology and African Prehistory, Paris: UNESCO Publishing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |