Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE-AFRİKA İLİŞKİLERİGZT4114974Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAfrika ülkelerini tanıtarak geçmişten günümüze Osmanlı ve Türkiye ile ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Afrika kıtası ve ülkeleri,Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına
Afrika’da sosyokültürel yaşam,Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler,Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler,Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi, İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi,AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ,Yeni Yüzyılda Afrika

,6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

,8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar)

,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

,10. Sectorial and Financial Transformation in Africa

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Afrika kıtasını ve ülkelerini tanır9A, D
Osmanlı öncesi dönemden günümüze Türkiye Afrika ilişkilerini özetler9A, D
Afrika kolonizasyon ve dekolonizasyon sürecini yorumlar9A, D
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afrika kıtası ve ülkeleri
2Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına
Afrika’da sosyokültürel yaşam
3Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler
4Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler
5Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi
6 İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi
7AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ
8Yeni Yüzyılda Afrika

96. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

108. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar)

11İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi
12Küreselleşme ve kültür
13Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

1410. Sectorial and Financial Transformation in Africa

Kaynak
Daban, C. (2017), Dekolonizasyon Süreci ve Sonrası Afrika, İstanbul: Açılım Kitabevi Yayınları. Dalar, M. (2013), Afrika Birliği Örgütü’nden Afrika Birliği’ne: Afrika’da Bütünleşme Çabaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi. El Fasi, M. and Hrbek, I. (2000), “The Coming of Islam and the Expansion of the Muslim Empire,” (Ed: M. El Fasi and I. Hrbek) General History of Africa III: Africa from the Seventh to the Eleventh Century, Paris: UNESCO Publishing.
Eyrice Tepeciklioğlu, E. (2019), Türk Dış Politikasında Afrika: Temel Dinamikler, Fırsatlar ve Engeller, Ankara: Nobel Yayınları. Fage, J. D., (2000), “The Development of African Historiography,” (Ed: J. Ki-Zerbo), General History of Africa I: Methodology and African Prehistory, Paris: UNESCO Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE-AFRİKA İLİŞKİLERİGZT4114974Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAfrika ülkelerini tanıtarak geçmişten günümüze Osmanlı ve Türkiye ile ilişkileri ortaya koymak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Afrika kıtası ve ülkeleri,Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına
Afrika’da sosyokültürel yaşam,Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler,Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler,Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi, İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi,AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ,Yeni Yüzyılda Afrika

,6. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

,8. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar)

,İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,Küreselleşme ve kültür,Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

,10. Sectorial and Financial Transformation in Africa

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Afrika kıtasını ve ülkelerini tanır9A, D
Osmanlı öncesi dönemden günümüze Türkiye Afrika ilişkilerini özetler9A, D
Afrika kolonizasyon ve dekolonizasyon sürecini yorumlar9A, D
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Afrika kıtası ve ülkeleri
2Sömürge dönemi öncesinden dekolonizasyon süreci ve sonrasına
Afrika’da sosyokültürel yaşam
3Selahaddin Eyyubi döneminde ilişkiler
4Osmanlı döneminde Afrika ile ilişkiler
5Birinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi
6 İkinci Türkiye-Afrika İşbirliği Zirvesi
7AFRİKA’DA MADENCİLİK SEKTÖRÜ
8Yeni Yüzyılda Afrika

96. Türkiye - Afrika Birliği / 3. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

108. Türk ve Afrikalı Sivil Toplum Kuruluşları (STK'lar)

11İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi
12Küreselleşme ve kültür
13Sahra Altı Afrika / 2. Uluslararası Türk - Afrika Kongresi

1410. Sectorial and Financial Transformation in Africa

Kaynak
Daban, C. (2017), Dekolonizasyon Süreci ve Sonrası Afrika, İstanbul: Açılım Kitabevi Yayınları. Dalar, M. (2013), Afrika Birliği Örgütü’nden Afrika Birliği’ne: Afrika’da Bütünleşme Çabaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi. El Fasi, M. and Hrbek, I. (2000), “The Coming of Islam and the Expansion of the Muslim Empire,” (Ed: M. El Fasi and I. Hrbek) General History of Africa III: Africa from the Seventh to the Eleventh Century, Paris: UNESCO Publishing.
Eyrice Tepeciklioğlu, E. (2019), Türk Dış Politikasında Afrika: Temel Dinamikler, Fırsatlar ve Engeller, Ankara: Nobel Yayınları. Fage, J. D., (2000), “The Development of African Historiography,” (Ed: J. Ki-Zerbo), General History of Africa I: Methodology and African Prehistory, Paris: UNESCO Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 07/11/2023 - 11:00