Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖÇ | GZT4114887 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Kevser Hülya YURDAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya'da ve Türkiye'de yaşanan göç olgusunun sebep ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bağlamda araştırarak oluşturulan politikaları yorumlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göç ve göçmen kavramı ,Sığınmacı, mülteci kavramlarının tanımlanması ,Göç Çalışmalarında Güvenlik Yaklaşımları,Türkiye’de Mülteciler ve Güvenlik,Çevresel Göç ve Güvenlik İlişkisi,Göç nedenleri ve sonuçları,Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç,Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler,Göçmenlere yönelik düşmanca söylemler,Batı'da nitelikli eleman ihtiyacı ve göç kavramına yansımaları,Göç ve göçmenin kavramının medyada temsili,Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç ,Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler,Göç ve medyada göçmen temsili örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın göçmenleri ve göçmenlik konularını nasıl temsil ettiğinin analizi yaptırır. | 10 | A, E |
Ulusal göç politikalarını yorumlar | 10 | A, E |
Göçle ilgili medya içeriklerini değerlendirebilmek için eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. | 10 | A, E |
Öğrenciler, sosyal medyanın göçmen topluluklar üzerindeki etkisini ve bu platformlarda yapılan göçmenlik tartışmalarını yapabilir ve bu etkileşimlerin toplumsal sonuçlarını değerlendirecektir. | 10 | A, E |
Öğrenciler, göç ve medya ile ilgili konularda bağımsız araştırmalar yapabilir ve elde edilen bulguları kritik bir şekilde değerlendirecektir. | 10 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göç ve göçmen kavramı | Bratram, D., Poros, M. V., & Monforte, P. (2017). Göç meselesinde temel kavramlar. Hece Yayınları ve Dergileri. |
2 | Sığınmacı, mülteci kavramlarının tanımlanması | |
3 | Göç Çalışmalarında Güvenlik Yaklaşımları | |
4 | Türkiye’de Mülteciler ve Güvenlik | |
5 | Çevresel Göç ve Güvenlik İlişkisi | |
6 | Göç nedenleri ve sonuçları | |
7 | Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç | |
8 | Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler | |
9 | Göçmenlere yönelik düşmanca söylemler | Yıldız, S. I. T. K. I. (2020). Suriyeli Göçmenlere Yönelik Nefret Söylemi. |
10 | Batı'da nitelikli eleman ihtiyacı ve göç kavramına yansımaları | |
11 | Göç ve göçmenin kavramının medyada temsili | |
12 | Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç | |
13 | Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler | |
14 | Göç ve medyada göçmen temsili örnekler |
Kaynak |
Fahrunisa Kazan, Göç ve Medya - Görsel Kültürde Göç ve Göçmen Temsili, Literaturk Yayınları Yusuf Adıgüzel, Göç Sosyolojisi, Nobel Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖÇ | GZT4114887 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Kevser Hülya YURDAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünya'da ve Türkiye'de yaşanan göç olgusunun sebep ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası bağlamda araştırarak oluşturulan politikaları yorumlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göç ve göçmen kavramı ,Sığınmacı, mülteci kavramlarının tanımlanması ,Göç Çalışmalarında Güvenlik Yaklaşımları,Türkiye’de Mülteciler ve Güvenlik,Çevresel Göç ve Güvenlik İlişkisi,Göç nedenleri ve sonuçları,Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç,Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler,Göçmenlere yönelik düşmanca söylemler,Batı'da nitelikli eleman ihtiyacı ve göç kavramına yansımaları,Göç ve göçmenin kavramının medyada temsili,Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç ,Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler,Göç ve medyada göçmen temsili örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın göçmenleri ve göçmenlik konularını nasıl temsil ettiğinin analizi yaptırır. | 10 | A, E |
Ulusal göç politikalarını yorumlar | 10 | A, E |
Göçle ilgili medya içeriklerini değerlendirebilmek için eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. | 10 | A, E |
Öğrenciler, sosyal medyanın göçmen topluluklar üzerindeki etkisini ve bu platformlarda yapılan göçmenlik tartışmalarını yapabilir ve bu etkileşimlerin toplumsal sonuçlarını değerlendirecektir. | 10 | A, E |
Öğrenciler, göç ve medya ile ilgili konularda bağımsız araştırmalar yapabilir ve elde edilen bulguları kritik bir şekilde değerlendirecektir. | 10 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göç ve göçmen kavramı | Bratram, D., Poros, M. V., & Monforte, P. (2017). Göç meselesinde temel kavramlar. Hece Yayınları ve Dergileri. |
2 | Sığınmacı, mülteci kavramlarının tanımlanması | |
3 | Göç Çalışmalarında Güvenlik Yaklaşımları | |
4 | Türkiye’de Mülteciler ve Güvenlik | |
5 | Çevresel Göç ve Güvenlik İlişkisi | |
6 | Göç nedenleri ve sonuçları | |
7 | Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç | |
8 | Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler | |
9 | Göçmenlere yönelik düşmanca söylemler | Yıldız, S. I. T. K. I. (2020). Suriyeli Göçmenlere Yönelik Nefret Söylemi. |
10 | Batı'da nitelikli eleman ihtiyacı ve göç kavramına yansımaları | |
11 | Göç ve göçmenin kavramının medyada temsili | |
12 | Devlet merkezli ve toplum merkezli güvenlik çalışmalarında göç | |
13 | Göç ve güvenlik ilişkisi üzerine yapılan çalışmalara yönelik eleştiriler | |
14 | Göç ve medyada göçmen temsili örnekler |
Kaynak |
Fahrunisa Kazan, Göç ve Medya - Görsel Kültürde Göç ve Göçmen Temsili, Literaturk Yayınları Yusuf Adıgüzel, Göç Sosyolojisi, Nobel Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gazeteciliğin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Gazetecilik ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Gazetecilik disiplinine ve alt disiplinlere ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Gazetecilik disiplinine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |