Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIM OKUMALARI | KTP4115304 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. Mehlika Afra CEBECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kentsel tasarımda değişen ölçekler ve metaforların bugünün kentlerinde yarattığı tasarım problematiklerini, kent, peyzaj ve mimarlık bağlamında tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kent ve insan ölçeği konusuna dair metin okuma ve tartışma. ,Kentsel tasarımın mekânsal ölçek sorununu deneyimlemek: örnekler üzerinden tartışmalar.,Kent ve yeşil kavramlarına teorik yaklaşımlar,Kent ve yeşil alan yönetimi,Kentsel Yeşil Sistem Hiyerarşisi Kuramı,Mavi- Yeşil Altyapılar ve Yeşil alanların işlevleri,Kent ile peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Arkeolojik Peyzajlar, ,Kent -Peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Korunan alanlar, havzalar, doğal ormanlar,Kentin kırsal peyzaja etkileri: Köy Tasarım Rehberleri, Kırsal Turizm ve kentsel etkiler,Kültürel Peyzajlar, Koruma ve Tasarım,Kentsel tasarım ve peyzajda yeni nesil uygulamalar ve kentsel mekanın dönüşümü ,Kentsel tasarım Rehberleri : kapsamı ve içeriği, kentsel tasarıma etkileri. ,Geleceğin kentleri ve futuristik yaklaşımlar. ,Öğrenci sunuşları ve tartışmalar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel tasarıma ilişkin güncel kuramsal yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 10, 19, 9 | D, E |
Kentsel tasarıma dair yeni bilgi ve pratikler üretir. | 10, 16, 9 | A, D, G, H |
Kent , peyzaj, doğa, tasarım ve teknoloji gibi konularda teoriler ve pratikler dünyasının kaynaklarına erişebilir. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Kentsel tasarıma ilişkin bilgi havuzundan konuyla ilişkili bilgi ve kaynakları çekebilir. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Kentsel tasarıma dair bulduğu bilgi ve kaynakları sorgular, tartışır. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, kent ve insan ölçeği konusuna dair metin okuma ve tartışma. | Jan Gehl 'in insan için kentler kitabının temini ve video kaydının izlenmesi. |
2 | Kentsel tasarımın mekânsal ölçek sorununu deneyimlemek: örnekler üzerinden tartışmalar. | Kampüs çevresinde yürüyüş. |
3 | Kent ve yeşil kavramlarına teorik yaklaşımlar | Central Park hk. araştırma |
4 | Kent ve yeşil alan yönetimi | NewYork Yeşil Alan Yönetim Sisteminin araştırılması |
5 | Kentsel Yeşil Sistem Hiyerarşisi Kuramı | |
6 | Mavi- Yeşil Altyapılar ve Yeşil alanların işlevleri | Yeşil altyapı sistemleri örnek kentler hk. araştırma: Sünger Şehirler |
7 | Kent ile peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Arkeolojik Peyzajlar, | |
8 | Kent -Peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Korunan alanlar, havzalar, doğal ormanlar | |
9 | Kentin kırsal peyzaja etkileri: Köy Tasarım Rehberleri, Kırsal Turizm ve kentsel etkiler | |
10 | Kültürel Peyzajlar, Koruma ve Tasarım | Hevsel Bahçeleri araştırma. |
11 | Kentsel tasarım ve peyzajda yeni nesil uygulamalar ve kentsel mekanın dönüşümü | |
12 | Kentsel tasarım Rehberleri : kapsamı ve içeriği, kentsel tasarıma etkileri. | |
13 | Geleceğin kentleri ve futuristik yaklaşımlar. | Sergi, seminer ziyareti |
14 | Öğrenci sunuşları ve tartışmalar. |
Kaynak |
1. KENTSEL TASARIM REHBERLERİ CİLT -1 VE CİLT-2 2. GEHL, I.; İNSAN İÇİN KENTLER 3. HOWARD,E.; BAHÇEKENTLER 4. LYNCH,K.; KENT İMGESİ 5. GRAHAM WADE, RÜYA ŞEHİRLER 6. JANE JACOBS; DEATH AND LIFE OF AMERICAN CITIES |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 10 | 50 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTSEL TASARIM OKUMALARI | KTP4115304 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bahar BAŞER KALYONCUOĞLU, Öğr.Gör. Mehlika Afra CEBECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kentsel tasarımda değişen ölçekler ve metaforların bugünün kentlerinde yarattığı tasarım problematiklerini, kent, peyzaj ve mimarlık bağlamında tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, kent ve insan ölçeği konusuna dair metin okuma ve tartışma. ,Kentsel tasarımın mekânsal ölçek sorununu deneyimlemek: örnekler üzerinden tartışmalar.,Kent ve yeşil kavramlarına teorik yaklaşımlar,Kent ve yeşil alan yönetimi,Kentsel Yeşil Sistem Hiyerarşisi Kuramı,Mavi- Yeşil Altyapılar ve Yeşil alanların işlevleri,Kent ile peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Arkeolojik Peyzajlar, ,Kent -Peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Korunan alanlar, havzalar, doğal ormanlar,Kentin kırsal peyzaja etkileri: Köy Tasarım Rehberleri, Kırsal Turizm ve kentsel etkiler,Kültürel Peyzajlar, Koruma ve Tasarım,Kentsel tasarım ve peyzajda yeni nesil uygulamalar ve kentsel mekanın dönüşümü ,Kentsel tasarım Rehberleri : kapsamı ve içeriği, kentsel tasarıma etkileri. ,Geleceğin kentleri ve futuristik yaklaşımlar. ,Öğrenci sunuşları ve tartışmalar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kentsel tasarıma ilişkin güncel kuramsal yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 10, 19, 9 | D, E |
Kentsel tasarıma dair yeni bilgi ve pratikler üretir. | 10, 16, 9 | A, D, G, H |
Kent , peyzaj, doğa, tasarım ve teknoloji gibi konularda teoriler ve pratikler dünyasının kaynaklarına erişebilir. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Kentsel tasarıma ilişkin bilgi havuzundan konuyla ilişkili bilgi ve kaynakları çekebilir. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Kentsel tasarıma dair bulduğu bilgi ve kaynakları sorgular, tartışır. | 10, 16, 5 | D, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, kent ve insan ölçeği konusuna dair metin okuma ve tartışma. | Jan Gehl 'in insan için kentler kitabının temini ve video kaydının izlenmesi. |
2 | Kentsel tasarımın mekânsal ölçek sorununu deneyimlemek: örnekler üzerinden tartışmalar. | Kampüs çevresinde yürüyüş. |
3 | Kent ve yeşil kavramlarına teorik yaklaşımlar | Central Park hk. araştırma |
4 | Kent ve yeşil alan yönetimi | NewYork Yeşil Alan Yönetim Sisteminin araştırılması |
5 | Kentsel Yeşil Sistem Hiyerarşisi Kuramı | |
6 | Mavi- Yeşil Altyapılar ve Yeşil alanların işlevleri | Yeşil altyapı sistemleri örnek kentler hk. araştırma: Sünger Şehirler |
7 | Kent ile peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Arkeolojik Peyzajlar, | |
8 | Kent -Peyzaj arakesitinde uygulama alanları: Korunan alanlar, havzalar, doğal ormanlar | |
9 | Kentin kırsal peyzaja etkileri: Köy Tasarım Rehberleri, Kırsal Turizm ve kentsel etkiler | |
10 | Kültürel Peyzajlar, Koruma ve Tasarım | Hevsel Bahçeleri araştırma. |
11 | Kentsel tasarım ve peyzajda yeni nesil uygulamalar ve kentsel mekanın dönüşümü | |
12 | Kentsel tasarım Rehberleri : kapsamı ve içeriği, kentsel tasarıma etkileri. | |
13 | Geleceğin kentleri ve futuristik yaklaşımlar. | Sergi, seminer ziyareti |
14 | Öğrenci sunuşları ve tartışmalar. |
Kaynak |
1. KENTSEL TASARIM REHBERLERİ CİLT -1 VE CİLT-2 2. GEHL, I.; İNSAN İÇİN KENTLER 3. HOWARD,E.; BAHÇEKENTLER 4. LYNCH,K.; KENT İMGESİ 5. GRAHAM WADE, RÜYA ŞEHİRLER 6. JANE JACOBS; DEATH AND LIFE OF AMERICAN CITIES |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | X | |||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |