Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMCILAR İÇİN İŞLETME VE PAZARLAMAEUT3115323Güz Dönemi3+034
Ders Programı

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Karaca Murat ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, küresel bir perspektifle temel işletme ve iş yönetimi bilgilerinin aktarılmasını hedeflemektedir. Tarihsel süreç içinde iş, ekonomi ve üretim modellerinin gelişiminin ele alınması, öğrenciye yenilikçi yaklaşımlar üzerinde ilerlerken bir altyapı oluşturulması için destek sağlayacaktır. İş modelleri sürekli dönüşürken; gelecekte ihtiyaç duyulacak kapsamlı bakış açısına sahip olmak, teknolojik ilerlemelerin etkilerini bugünden sorgulamakla mümkün. Bu derste geleceğin girişimcileri, danışmanları ve tasarımcılarının ihtiyaç duyacağı temel konsept ve kavramlara odaklanılarak, farklılaşmayı sağlayacak becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşletme Türleri, Üretim Modelleri ve Temel Konseptler,Liderlik Yaklaşımı ve Kurum Kültürü,Örgütsel Gelişim,Sosyal Sorumluluk ve Etki Yatırımı,Pazar Araştırması - Rakip ve Paydaş Analizleri,Tüketici Davranışları,Tüketici Davranışları 2,Yenilikçi İş Fikirleri ve Büyüme Stratejileri,Girişimcilik ve Küresel Uygulamalar,Kurumsallaşma Süreçleri - Operasyon Yönetimi - İşletmeler için Finansal Okur-Yazarlık,Pazarlama ve İşletmede Yapay Zeka,Firma Kurulumu, Yeni İş ve Çalışma Modelleri,Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Kurumsal / Servis Tasarımı Örnekleri,Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Startup / Servis Tasarımı Örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşletme ve iş yönetimi kavramlarını küresel bir perspektifle anlama ve uygulama yeteneğine sahip olur.10, 12, 16, 4, 9A, E
Tarihsel süreçte iş, ekonomi ve üretim modellerinin evrimini analiz edebilme ve bu bilgiyi yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek için kullanabilme yetkinliğine sahip olur.10, 16, 4, 9E, F
Teknolojik ilerlemelerin işletme dünyası üzerindeki etkisini sorgulama ve bu etkileri öngörme yeteneği kazanır.10, 16, 4, 9E
İş dünyasında kullanılan temel konsept ve kavramları tanımlama, anlama ve bu kavramları farklı durumlarda kullanabilme becerisini geliştirir.10, 16, 4, 9E, F
Dönüşen iş modelleri karşısında adaptif ve inovatif yaklaşımlar geliştirebilme yeteneği kazanır.10, 16, 4, 9E, F
Küresel iş dünyasının dinamiklerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme ve bu analizleri stratejik kararlar alırken kullanabilme yetkinliğine sahip olur.10, 16, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 İşletme Türleri, Üretim Modelleri ve Temel Konseptler
2Liderlik Yaklaşımı ve Kurum Kültürü
3Örgütsel Gelişim
4Sosyal Sorumluluk ve Etki Yatırımı
5Pazar Araştırması - Rakip ve Paydaş Analizleri
6Tüketici Davranışları
7Tüketici Davranışları 2
8Yenilikçi İş Fikirleri ve Büyüme Stratejileri
9Girişimcilik ve Küresel Uygulamalar
10Kurumsallaşma Süreçleri - Operasyon Yönetimi - İşletmeler için Finansal Okur-Yazarlık
11Pazarlama ve İşletmede Yapay Zeka
12Firma Kurulumu, Yeni İş ve Çalışma Modelleri
13Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Kurumsal / Servis Tasarımı Örnekleri
14Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Startup / Servis Tasarımı Örnekleri
Kaynak
Barringer, B. R., & Ireland, R. D. (2019). Entrepreneurship: Successfully launching new ventures (6th ed.). Pearson. Ebert, R. J., & Griffin, R. W. (2017). Business essentials, 11th global edition (11th ed.). Pearson. Kirkman, B. L., Chen, G., Farh, J-L., Chen, Z. X., & Lowe, K. B. (2009). Individual power distance orientation and follower reactions to transformational leaders: A cross-level, cross-cultural examination. Academy of Management Journal, 52(4), 744-764. Matteson, M. T., & Ivancevich, J. M. (Eds.). (1999). Management and organizational behavior classics (7th ed.). Irwin/McGraw-Hill. Robbins, S. P., & Coulter, M. A. (2021). Management (15th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2017). Essentials of Organizational Behavior (14th ed.). Pearson. Wang, H., Law, K. S., Hackett, R. D., Wang, D., & Chen, Z. X. (2005). Leader-member exchange as a mediator of the relationship between transformational leadership and followers’ performance and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 48(3), 420-432.
Augier, I., & Pisan, N. (2021). The future of the fashion industry in a post-COVID-19 world. IMD - Institute for Management Development. Chen, G., & Shuqing, L. (2022). SHEIN vs. Zara: Digital transformation in the fast-fashion industry. HKU Business School and Asia Case Research Centre. Choudhury, P., & Ma, S. L. (2022). Unilever: Remote Work in Manufacturing. Harvard Business School. 9-622-030. Hoffman, A. (2021). Walmart's Blockchain Quest: Integrating New Technology into a Complex Supply Chain. WDI Publishing. Ross School of Business, University of Michigan. Keenan, E. A., Sucher, S. J., & Gupta, S. (2021). Tommy Hilfiger Adaptive: Fashion for All. Harvard Business School, 9-522-053. Kerr, W. R., Billaud, E., & Hjortshoej, M. F. (2020). Unilever’s Response to the Future of Work. Harvard Business School. 9-820-104. Koehn, N. F., McNamara, K., Khan, N., & Legris, E. (2014). Starbucks Coffee Company: Transformation and Renewal. Harvard Business School, 9-314-068.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8324
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMCILAR İÇİN İŞLETME VE PAZARLAMAEUT3115323Güz Dönemi3+034
Ders Programı

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Karaca Murat ERDEM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, küresel bir perspektifle temel işletme ve iş yönetimi bilgilerinin aktarılmasını hedeflemektedir. Tarihsel süreç içinde iş, ekonomi ve üretim modellerinin gelişiminin ele alınması, öğrenciye yenilikçi yaklaşımlar üzerinde ilerlerken bir altyapı oluşturulması için destek sağlayacaktır. İş modelleri sürekli dönüşürken; gelecekte ihtiyaç duyulacak kapsamlı bakış açısına sahip olmak, teknolojik ilerlemelerin etkilerini bugünden sorgulamakla mümkün. Bu derste geleceğin girişimcileri, danışmanları ve tasarımcılarının ihtiyaç duyacağı temel konsept ve kavramlara odaklanılarak, farklılaşmayı sağlayacak becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşletme Türleri, Üretim Modelleri ve Temel Konseptler,Liderlik Yaklaşımı ve Kurum Kültürü,Örgütsel Gelişim,Sosyal Sorumluluk ve Etki Yatırımı,Pazar Araştırması - Rakip ve Paydaş Analizleri,Tüketici Davranışları,Tüketici Davranışları 2,Yenilikçi İş Fikirleri ve Büyüme Stratejileri,Girişimcilik ve Küresel Uygulamalar,Kurumsallaşma Süreçleri - Operasyon Yönetimi - İşletmeler için Finansal Okur-Yazarlık,Pazarlama ve İşletmede Yapay Zeka,Firma Kurulumu, Yeni İş ve Çalışma Modelleri,Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Kurumsal / Servis Tasarımı Örnekleri,Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Startup / Servis Tasarımı Örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşletme ve iş yönetimi kavramlarını küresel bir perspektifle anlama ve uygulama yeteneğine sahip olur.10, 12, 16, 4, 9A, E
Tarihsel süreçte iş, ekonomi ve üretim modellerinin evrimini analiz edebilme ve bu bilgiyi yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek için kullanabilme yetkinliğine sahip olur.10, 16, 4, 9E, F
Teknolojik ilerlemelerin işletme dünyası üzerindeki etkisini sorgulama ve bu etkileri öngörme yeteneği kazanır.10, 16, 4, 9E
İş dünyasında kullanılan temel konsept ve kavramları tanımlama, anlama ve bu kavramları farklı durumlarda kullanabilme becerisini geliştirir.10, 16, 4, 9E, F
Dönüşen iş modelleri karşısında adaptif ve inovatif yaklaşımlar geliştirebilme yeteneği kazanır.10, 16, 4, 9E, F
Küresel iş dünyasının dinamiklerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme ve bu analizleri stratejik kararlar alırken kullanabilme yetkinliğine sahip olur.10, 16, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 İşletme Türleri, Üretim Modelleri ve Temel Konseptler
2Liderlik Yaklaşımı ve Kurum Kültürü
3Örgütsel Gelişim
4Sosyal Sorumluluk ve Etki Yatırımı
5Pazar Araştırması - Rakip ve Paydaş Analizleri
6Tüketici Davranışları
7Tüketici Davranışları 2
8Yenilikçi İş Fikirleri ve Büyüme Stratejileri
9Girişimcilik ve Küresel Uygulamalar
10Kurumsallaşma Süreçleri - Operasyon Yönetimi - İşletmeler için Finansal Okur-Yazarlık
11Pazarlama ve İşletmede Yapay Zeka
12Firma Kurulumu, Yeni İş ve Çalışma Modelleri
13Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Kurumsal / Servis Tasarımı Örnekleri
14Vaka Analizleri - İşletme ve Pazarlamada Başarılı Startup / Servis Tasarımı Örnekleri
Kaynak
Barringer, B. R., & Ireland, R. D. (2019). Entrepreneurship: Successfully launching new ventures (6th ed.). Pearson. Ebert, R. J., & Griffin, R. W. (2017). Business essentials, 11th global edition (11th ed.). Pearson. Kirkman, B. L., Chen, G., Farh, J-L., Chen, Z. X., & Lowe, K. B. (2009). Individual power distance orientation and follower reactions to transformational leaders: A cross-level, cross-cultural examination. Academy of Management Journal, 52(4), 744-764. Matteson, M. T., & Ivancevich, J. M. (Eds.). (1999). Management and organizational behavior classics (7th ed.). Irwin/McGraw-Hill. Robbins, S. P., & Coulter, M. A. (2021). Management (15th ed.). Pearson. Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2017). Essentials of Organizational Behavior (14th ed.). Pearson. Wang, H., Law, K. S., Hackett, R. D., Wang, D., & Chen, Z. X. (2005). Leader-member exchange as a mediator of the relationship between transformational leadership and followers’ performance and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 48(3), 420-432.
Augier, I., & Pisan, N. (2021). The future of the fashion industry in a post-COVID-19 world. IMD - Institute for Management Development. Chen, G., & Shuqing, L. (2022). SHEIN vs. Zara: Digital transformation in the fast-fashion industry. HKU Business School and Asia Case Research Centre. Choudhury, P., & Ma, S. L. (2022). Unilever: Remote Work in Manufacturing. Harvard Business School. 9-622-030. Hoffman, A. (2021). Walmart's Blockchain Quest: Integrating New Technology into a Complex Supply Chain. WDI Publishing. Ross School of Business, University of Michigan. Keenan, E. A., Sucher, S. J., & Gupta, S. (2021). Tommy Hilfiger Adaptive: Fashion for All. Harvard Business School, 9-522-053. Kerr, W. R., Billaud, E., & Hjortshoej, M. F. (2020). Unilever’s Response to the Future of Work. Harvard Business School. 9-820-104. Koehn, N. F., McNamara, K., Khan, N., & Legris, E. (2014). Starbucks Coffee Company: Transformation and Renewal. Harvard Business School, 9-314-068.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
X
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
X
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
X
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33