Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Amaç

İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Lisans Programı, yenilikçi ve deneysel yöntemleri kullanan; insana, çevreye, ulusal ve uluslararası paydaşların değişen ihtiyaçlarına duyarlı ve bu ihtiyaçlara yön verebilen; kullanıcı odaklılık ve sürdürülebilirlik gibi ilkeleri bilen ve bunları meslek pratiğine güncel teknoloji ile bütünleştirebilen çok yönlü endüstri ürünleri tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa MF 4 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı - AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT1123990 TEKNİK RESİM I Türkçe 2+2 5
EUT1124020 STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ Türkçe 2+2 3
EUT1124040 SANAT TARİHİ Türkçe 2 2
EUT1124510 TASARIMIN TEMELLERİ I Türkçe 2+4 5
EUT1124490 TASARIMA GİRİŞ I Türkçe 2+6 6
EUT1124050 MESLEĞE GİRİŞ Türkçe 2 2
EUT1110004 TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK Türkçe 2+2 4
EUT1124030 MALZEME BİLİMİNE GİRİŞ Türkçe 2 2
İNG1111600 İNGİLİZCE I İngilizce 3 4
TDL1110200 TÜRK DİLİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT1224120 MALZEME VE TEKNOLOJİ Türkçe 2 2
EUT1224130 TASARIM TARİHİ Türkçe 2 2
EUT1224110 STRÜKTÜR I Türkçe 2+2 3
EUT1224070 TASARIMA GİRİŞ II Türkçe 2+6 6
EUT1224150 PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ Türkçe 2 2
EUT1224090 TASARIMIN TEMELLERİ II Türkçe 2+4 5
EUT1224080 TEKNİK RESİM II Türkçe 2+2 5
EUT1224490 TASARIMA GİRİŞ I Türkçe 2+6 6
TDL1220000 TÜRK DİLİ II Türkçe 2 2
İNG1211700 İNGİLİZCE II İngilizce 3 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT2140980 DİSİPLİNLER ARASI STÜDYO I Türkçe 2+2 4
EUT2158630 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU I Türkçe 2+6 8
EUT2141210 ENDÜSTRİYEL TASARIM TARİHİ Türkçe 2 2
EUT2141010 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I Türkçe 2+2 3
EUT2140990 TASARIM ARAŞTIRMALARI VE KURAMI Türkçe 2+2 4
EUT2141020 STRÜKTÜR II Türkçe 2+2 3
EUT2161710 MODELYAPIMI I Türkçe 1+2 3
EUT2124070 TASARIMA GİRİŞ II Türkçe 2+6 6
EUT2111545 SERVİS VE UX TASARIMI Türkçe 2+2 4
EUT2158660 TASARIMCILAR İÇİN GÖRSEL ANLATIM TEKNİKLERİ Türkçe 2+2 4
EUT2158650 AMBALAJ TASARIMI Türkçe 2+2 4
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT2241150 TASARIMCILAR İÇİN HUKUK Türkçe 2 2
EUT2241170 MODEL YAPIMI II:PROTOTİPLEME Türkçe 1+2 3
EUT2241080 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II Türkçe 2+2 3
EUT2258640 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU II Türkçe 2+6 8
EUT2241190 TASARIMDA ANLAM BİLİMİ Türkçe 2 2
EUT2241180 TASARIMDA İNSAN FAKTÖRLERİ Türkçe 2 2
EUT2258630 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU I Türkçe 2+6 8
EUT2211456 YAPAY ZEKA VE TASARIM Türkçe 2+2 5
EUT2211548 ÜRÜN ANATOMİSİ Türkçe 2+2 5
EUT2258680 TASARIMCILAR İÇİN PAZARLAMA Türkçe 3 4
EUT2241140 STAJ I Türkçe - 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT3158730 TASARIM STRATEJİSİ I Türkçe 2 3
EUT3158640 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU II Türkçe 2+6 8
EUT3158690 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU III Türkçe 2+6 10
EUT3158710 DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI III Türkçe 2+2 5
EUT3158720 TASARIMDA ÜRETİM I Türkçe 2 3
EUT3111458 TASARIM FELSEFESİ Türkçe 2 3
EUT3111457 OTOMOTİV TASARIMI Türkçe 2+2 4
EUT3168570 SERAMİK ÜRÜN TASARIMI Türkçe 3 5
EUT3110084 ESKİZ DEFTERİ BECERİLERİ Türkçe 2+2 5
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT3258770 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU IV Türkçe 2+6 10
EUT3258790 TASARIMDA ÜRETİM II Türkçe 2 3
EUT3258780 TASARIM STRATEJİSİ II Türkçe 2 3
EUT3258690 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU III Türkçe 2+6 10
EUT3210401 DİJİTAL ARAÇLARLA ESKİZ TEKNİKLERİ Türkçe 3 5
EUT3266460 ÜRETİM İÇİN DİJİTAL MODELLEME Türkçe 4 5
EUT3258810 CAM TASARIMI VE ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ Türkçe 4 5
EUT3257940 STAJ II Türkçe - 4
1.Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT4168580 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU V Türkçe 2+6 9
EUT4158770 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU IV Türkçe 2+6 10
EUT4168420 DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II Türkçe 2+2 4
EUT4168610 KONSEPT GELİŞTİRME Türkçe 3 4
EUT4168590 BİYOMALZEMELER İLE TASARIM Türkçe 4 5
ATA4110800 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Türkçe 2 2
2.Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
EUT4268630 BİTİRME PROJESİ Türkçe 12
EUT4268440 BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU Türkçe 2+4 7
EUT4268580 ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU V Türkçe 2+6 9
EUT4268660 MODA VE AKSESUAR TASARIMI Türkçe 3 5
EUT4210398 GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİLER Türkçe 3 5
EUT4210399 PORTFOLYO TASARIMI Türkçe 3 5
EUT4268640 SAĞLIK İÇİN TASARIM Türkçe 3 5
EUT4268650 ETKİLEŞİM TASARIMI Türkçe 3 4
ATA4210000 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Türkçe 2 2

Program Yeterliliği

BİLGİ


Kuramsal, Olgusal

TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma

BECERİLER


Bilişsel, Uygulamalı

TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi

YETKİNLİKLER


Öğrenme Yetkinliği

TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Alana Özgü Yetkinlik

TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme

İstihdam Olanakları

Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.

Üst Dereceye Geçiş

Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Dr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

Video

probleme dayalı öğrenme

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Rol Oynama

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

Dersler ile Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
AMBALAJ TASARIMI 31120300000232213200000000000
BİTİRME PROJESİ 55355522222444444433333333333
BİYOMALZEMELER İLE TASARIM 10000300000543001500000013220
BÜTÜNLEŞİK SİSTEM TASARIMI STÜDYOSU 35352300000333333355355500000
CAM TASARIMI VE ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ 00000000000543004100000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I 00005000000343543000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II 11313000000450000000000000000
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI III 00015000000444443000000000000
DİSİPLİNLER ARASI STÜDYO I 44544410004230002311532555000
DİSİPLİNLERARASI STÜDYO II 33543411413222111422222222223
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU I 55354512012241224314123021000
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU II 55354512012241224314123021000
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU III 55354512012241224314123021000
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU IV 54344500000000000000000022121
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI STÜDYOSU V 55355512133352444545243344432
ENDÜSTRİYEL TASARIM TARİHİ 11121255424110001100000000000
ESKİZ DEFTERİ BECERİLERİ 10015000000000000000000000000
ETKİLEŞİM TASARIMI 33303522225000050000000000000
KONSEPT GELİŞTİRME 43042444004000000000000000000
MALZEME BİLİMİNE GİRİŞ 33333300000555555512222211111
MALZEME VE TEKNOLOJİ 33333300000555555512222211111
MESLEĞE GİRİŞ 44351133211211120041111211100
MODA VE AKSESUAR TASARIMI 31223013200233222033544400000
MODEL YAPIMI II:PROTOTİPLEME 20000030000400000000000000000
MODELYAPIMI I 00005000000430020000000000000
PROJE YÖNETİMİNE GİRİŞ 54555011005540000050000044000
SAĞLIK İÇİN TASARIM 21010300000000000000000035555
SANAT TARİHİ 01102054553100000000000000000
SERAMİK ÜRÜN TASARIMI 00000000000544553000000000000
STAJ I 33441212211545444355554444434
STAJ II 00000000000000000033524300000
STRÜKTÜR I 20020000000334555100000000000
STRÜKTÜR II 55555500000555555512222211111
STRÜKTÜRÜN TEMELLERİ 11221100000222333300000000000
TASARIM ARAŞTIRMALARI VE KURAMI 54233511153110001112111211111
TASARIM STRATEJİSİ I 55555511111111111115555511111
TASARIM STRATEJİSİ II 55555511111111111115555511111
TASARIM TARİHİ 01100054553100000000000000000
TASARIMA GİRİŞ I 55454012005230000010000023000
TASARIMA GİRİŞ II 55454012005230000010000023000
TASARIMCILAR İÇİN GÖRSEL ANLATIM TEKNİKLERİ 00005000000000000000000000000
TASARIMCILAR İÇİN HUKUK 00000000000000000055050300000
TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK 22011000000010110000000000000
TASARIMCILAR İÇİN PAZARLAMA 33412211234111110133222322111
TASARIMDA ANLAM BİLİMİ 24030230001000000000000000000
TASARIMDA İNSAN FAKTÖRLERİ 01010200001000000010000053343
TASARIMDA ÜRETİM I 33333300000555555512222211111
TASARIMDA ÜRETİM II 33333300000555555512222211111
TASARIMIN TEMELLERİ I 55113133101220000000000000000
TASARIMIN TEMELLERİ II 55334333102221110000000001000
TEKNİK RESİM I 03025000000210050000200020000
TEKNİK RESİM II 30025000000000000000000000000
ÜRETİM İÇİN DİJİTAL MODELLEME 00004000000542534100000000000
İlişkili ders sayısı / 66/70138130102128144107535336356812212379849390745770596360595656343330
İlişki ağırlığı33333322222232333223222322111

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Öğretim elemanı değerlendirme anketi Kesinlikle katılmıyorum Katılmıyorum Kısmen katılıyorum Katılıyorum Kesinlikle katılıyorum Fikrim yok Seçiniz
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrenciden beklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar.
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer ve duyurur.
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yol gösterir/yardımcı olur.
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır.
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir.
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacak uygulamalara yer verir.
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusunda gelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir.
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarında kullanır.
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zaman ayırır.
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır.
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır.
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir.
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkil eder.
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/ proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur.
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur.
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ile uyuşmaktadır.
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç ve becerilerini geliştirir.
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir.
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı durumu