Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM IIEUT1215313Bahar Dönemi4+679
Ders Programı

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Perşembe 17:30-18:15

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Pazartesi 17:30-18:15

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Perşembe 15:30-16:15

( B ) Perşembe 16:30-17:15

( B ) Perşembe 17:30-18:15

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Pazartesi 16:30-17:15

( C ) Pazartesi 17:30-18:15

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Perşembe 14:30-15:15

( C ) Perşembe 15:30-16:15

( C ) Perşembe 16:30-17:15

( C ) Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel tasarım ile ilgili kavramların, tasarım elemanları ve ilkelerinin anlatılması, yapılacak uygulamalar ile eskiz yapma ve tasarım becerilerinin kazandırılması, yaratıcı yeteneğin arttırılması, estetik değerlerin geliştirilmesi. Kavram temelli proje geliştirme becerisinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel tasarım dersi tanıtımı ve genel bakış,Temel tasarım öğeleri / Sunum ve uygulama.
Nokta ve çizgi kavram çalışması,Temel tasarım ilkeleri / Sunum ve uygulama.
Öğe ve İlke matrisi / Uygulama çalışması,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı",Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı",Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler, tasarım kavramlarını anlayarak tasarım ilke ve elemanlarını tasarım projelerinde uygular.10, 12, 14, 16, 19, 2, 6, 9E, F
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 12, 14, 16, 19, 2, 6, 9E, F
Tasarımda soyutlamanın önemini bilerek tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri konusunda önemli bir farkındalık kazanır.10, 19F
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 12, 14, 2, 9E, F
Daha sonra alınacak stüdyo dersleri için gerekli proje stratejisi geliştirme beceri ve yaklaşımları kazanır.10, 12, 14, 19, 2, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel tasarım dersi tanıtımı ve genel bakış
2Temel tasarım öğeleri / Sunum ve uygulama.
Nokta ve çizgi kavram çalışması
3Temel tasarım ilkeleri / Sunum ve uygulama.
Öğe ve İlke matrisi / Uygulama çalışması
4Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
5Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
6Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
7Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
8Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
9Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
10Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
11Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
12Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
13Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
14Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
Ali Seylan, Temel Tasarım, YEM Yayın, 2019. Esma Civcir, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015. Yahşi Yazıcıoğlu, Temel Tasarım, İdeal Kültür ve Yayıncılık 2017. Divanlıoğlu H. Demir., Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1997 Gürer, L., Gürer G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 Denel, B., Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 Graves, M., The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill, Newyork, 1951 H.Yakup Öztuna, 2008, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Pandora Yayınevi Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi Erol Turgut. Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1410140
Rehberli Problem Çözme8432
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8648
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)260
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(260/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM IIEUT1215313Bahar Dönemi4+679
Ders Programı

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Perşembe 17:30-18:15

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Pazartesi 17:30-18:15

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Perşembe 15:30-16:15

( B ) Perşembe 16:30-17:15

( B ) Perşembe 17:30-18:15

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Pazartesi 16:30-17:15

( C ) Pazartesi 17:30-18:15

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Perşembe 14:30-15:15

( C ) Perşembe 15:30-16:15

( C ) Perşembe 16:30-17:15

( C ) Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seher Oya AKMAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Basri GÜNDOĞDU, Öğr.Gör. Mehemmed ZİYALI, Öğr.Gör. Begüm ERÇAM KUMKUMOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel tasarım ile ilgili kavramların, tasarım elemanları ve ilkelerinin anlatılması, yapılacak uygulamalar ile eskiz yapma ve tasarım becerilerinin kazandırılması, yaratıcı yeteneğin arttırılması, estetik değerlerin geliştirilmesi. Kavram temelli proje geliştirme becerisinin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel tasarım dersi tanıtımı ve genel bakış,Temel tasarım öğeleri / Sunum ve uygulama.
Nokta ve çizgi kavram çalışması,Temel tasarım ilkeleri / Sunum ve uygulama.
Öğe ve İlke matrisi / Uygulama çalışması,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
,Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı",Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı",Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler, tasarım kavramlarını anlayarak tasarım ilke ve elemanlarını tasarım projelerinde uygular.10, 12, 14, 16, 19, 2, 6, 9E, F
Tasarım ilke ve elemanları ile kompozisyonlar oluşturur.10, 12, 14, 16, 19, 2, 6, 9E, F
Tasarımda soyutlamanın önemini bilerek tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri konusunda önemli bir farkındalık kazanır.10, 19F
Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.10, 12, 14, 2, 9E, F
Daha sonra alınacak stüdyo dersleri için gerekli proje stratejisi geliştirme beceri ve yaklaşımları kazanır.10, 12, 14, 19, 2, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel tasarım dersi tanıtımı ve genel bakış
2Temel tasarım öğeleri / Sunum ve uygulama.
Nokta ve çizgi kavram çalışması
3Temel tasarım ilkeleri / Sunum ve uygulama.
Öğe ve İlke matrisi / Uygulama çalışması
4Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
5Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
6Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "UÇURTMA".
Zoomorfik ve biyomimikri
7Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
8Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
9Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
10Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Sanatçının şapkası".
Bilinen bir ressam / tasarımcı kimliğine uygun bir şapka projesi geliştirme
11Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
12Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
13Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
14Tasarım öğe ve ilkeleri kavram projesi "Karton Malzeme Bardak Taşıyıcı"
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
Ali Seylan, Temel Tasarım, YEM Yayın, 2019. Esma Civcir, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015. Yahşi Yazıcıoğlu, Temel Tasarım, İdeal Kültür ve Yayıncılık 2017. Divanlıoğlu H. Demir., Tasar'ın Öğe ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1997 Gürer, L., Gürer G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004 Denel, B., Temel Tasarım ve Yaratıcılık, ODTÜ Mimarlık Fak. Basım, Ankara, 1981 Graves, M., The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill, Newyork, 1951 H.Yakup Öztuna, 2008, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Pandora Yayınevi Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, 2004, Remzi Kitabevi Erol Turgut. Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
TASARIM (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi
X
2
TASARIM (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi
X
3
TASARIM (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinlerarası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme
X
4
TASARIM (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
X
5
TASARIM (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
X
6
TASARIM (Yetkinlikler-Alan Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik endüstriyel ürün tasarımına katkıda bulunma
X
7
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme
X
8
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi
X
9
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, Sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme
10
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme
X
11
TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, işbirlikleri ve etkinlikler düzenleme
X
12
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
X
13
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme
X
14
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme
X
15
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme
X
16
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme
17
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme
X
18
MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlikler): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
X
19
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma
20
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanıma ve uygulama becerisi
21
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
X
22
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme
X
23
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme
X
24
MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler-Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
25
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma
X
26
ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceri-Bilişsel, Uygulamalı) : Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme
X
27
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme
X
28
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği
29
ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:31Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:33