Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | PDR1214964 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fadime ÇADIRCI TUNGAÇ, Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders sinir sisteminin yapısı ve işlevleri ile bunların hafıza, algı, duygu ve biliş gibi psikolojik fenomenlerle ilişkisi hakkında temel bilgilere odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Bellek,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci nöronların yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | 9 | A |
İnsan beyninin ana anatomik bölümlerini tanır. | 9 | A |
Anormal davranışları ve hastalıkları açıklamak için davranışın fizyolojik temelleri hakkındaki bilgiyi kullanır. | 13, 16, 9 | A |
Çeşitli psikolojik fenomenleri (duygu, hafıza vb.) fizyolojik süreçlerle ilişkilendirir. | 16, 9 | A |
Fizyolojik psikoloji alanına uygun araştırma yöntem ve stratejilerini seçebilme yeteneğini gösterir. | 9 | A |
Görme, işitme, koku, tat alma ve motor hareket gibi işlevler için duyusal ve motor sistemlerin sinirsel düzenlemesini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi | FP, Bl.2 |
2 | Sinir sistemi yapısı I | FP, Bl.2-3 |
3 | Sinir sistemi yapısı II | FP, Bl.2-3 |
4 | Araştırma yöntem ve stratejileri | FP, Bl.5 |
5 | Beyin gelişimi ve plastisitesi | TBP, Bl.4 |
6 | Motor kontrol | TBP, Bl.7 |
7 | Görsel sistem | FP, Bl.6 |
8 | İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular | FP, Bl.7 |
9 | Öğrenme ve Bellek | FP, Bl. 12 |
10 | Duygu | FP, Bl. 10 |
11 | Lateralizasyon ve lisan | TBP, Bl.12 |
12 | Uyku ve biyolojik ritimler | FP, Bl.8 |
13 | Davranış bozukluklarının biyolojisi I | FP, Bl.14-15-16 |
14 | Davranış bozukluklarının biyolojisi II | FP, Bl.14-15-16 |
Kaynak |
Carlson, Neil. (2014). Fizyolojik Psikoloji:Davranışın Nörolojik Temelleri, çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Yayınları.
Jim Barnes. (2014) Temel Biyolojik Psikoloji, çev. Ed. Prof. Dr. Ahmet Altındağ, Nobel Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | X | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 90 | 90 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | PDR1214964 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fadime ÇADIRCI TUNGAÇ, Dr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders sinir sisteminin yapısı ve işlevleri ile bunların hafıza, algı, duygu ve biliş gibi psikolojik fenomenlerle ilişkisi hakkında temel bilgilere odaklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Bellek,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci nöronların yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | 9 | A |
İnsan beyninin ana anatomik bölümlerini tanır. | 9 | A |
Anormal davranışları ve hastalıkları açıklamak için davranışın fizyolojik temelleri hakkındaki bilgiyi kullanır. | 13, 16, 9 | A |
Çeşitli psikolojik fenomenleri (duygu, hafıza vb.) fizyolojik süreçlerle ilişkilendirir. | 16, 9 | A |
Fizyolojik psikoloji alanına uygun araştırma yöntem ve stratejilerini seçebilme yeteneğini gösterir. | 9 | A |
Görme, işitme, koku, tat alma ve motor hareket gibi işlevler için duyusal ve motor sistemlerin sinirsel düzenlemesini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi | FP, Bl.2 |
2 | Sinir sistemi yapısı I | FP, Bl.2-3 |
3 | Sinir sistemi yapısı II | FP, Bl.2-3 |
4 | Araştırma yöntem ve stratejileri | FP, Bl.5 |
5 | Beyin gelişimi ve plastisitesi | TBP, Bl.4 |
6 | Motor kontrol | TBP, Bl.7 |
7 | Görsel sistem | FP, Bl.6 |
8 | İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular | FP, Bl.7 |
9 | Öğrenme ve Bellek | FP, Bl. 12 |
10 | Duygu | FP, Bl. 10 |
11 | Lateralizasyon ve lisan | TBP, Bl.12 |
12 | Uyku ve biyolojik ritimler | FP, Bl.8 |
13 | Davranış bozukluklarının biyolojisi I | FP, Bl.14-15-16 |
14 | Davranış bozukluklarının biyolojisi II | FP, Bl.14-15-16 |
Kaynak |
Carlson, Neil. (2014). Fizyolojik Psikoloji:Davranışın Nörolojik Temelleri, çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Yayınları.
Jim Barnes. (2014) Temel Biyolojik Psikoloji, çev. Ed. Prof. Dr. Ahmet Altındağ, Nobel Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | X | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | X | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | X | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | X | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04