Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞPDR1114962Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller,Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar,Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı,Algı,Bilinç,Belek,Öğrenme,Dil ve Düşünce,Güdülenme,Duygu,Zeka,Pozitif Psikoloji,Kişilik ,Araştırma Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Kişilik kuramlarını sınıflar.13, 19, 9A
1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar10, 16, 19, 23, 9A
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar10, 13, 16, 19, 23, 9A
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını açıklar.9A
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları açıklar.13, 14, 16, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel TemellerAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
2Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik YaklaşımlarAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
3Yaşam Boyu Gelişim AnlayışıAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
4AlgıAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
5Bilinç Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
6BelekAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
7ÖğrenmeAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
8Dil ve DüşünceAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
9GüdülenmeAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
10DuyguAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
11ZekaAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
12Pozitif PsikolojiAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
13Kişilik Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
14Araştırma YöntemleriAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
Kaynak
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). (Psychology and Life) Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Presentations used in class Işık, Ş. (2021). Psikolojiye Giriş (4.Baskı). Pegem Akademi Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021). Atkinson & Hilgard’ın Psikolojiye Giriş (14.Edisyon). Arkadaş Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15230
Rehberli Problem Çözme15230
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı15230
Genel Sınav ve Hazırlığı15230
Performans Görevi, Bakım Planı51050
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞPDR1114962Güz Dönemi2+026
Ders Programı

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller,Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar,Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı,Algı,Bilinç,Belek,Öğrenme,Dil ve Düşünce,Güdülenme,Duygu,Zeka,Pozitif Psikoloji,Kişilik ,Araştırma Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Kişilik kuramlarını sınıflar.13, 19, 9A
1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar10, 16, 19, 23, 9A
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar10, 13, 16, 19, 23, 9A
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını açıklar.9A
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları açıklar.13, 14, 16, 19, 37, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel TemellerAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
2Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik YaklaşımlarAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
3Yaşam Boyu Gelişim AnlayışıAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
4AlgıAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
5Bilinç Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
6BelekAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
7ÖğrenmeAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
8Dil ve DüşünceAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
9GüdülenmeAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
10DuyguAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
11ZekaAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
12Pozitif PsikolojiAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
13Kişilik Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
14Araştırma YöntemleriAna kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021)
Kaynak
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). (Psychology and Life) Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Presentations used in class Işık, Ş. (2021). Psikolojiye Giriş (4.Baskı). Pegem Akademi Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021). Atkinson & Hilgard’ın Psikolojiye Giriş (14.Edisyon). Arkadaş Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04