Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞPDR1114937Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar.10, 16, 19, 9A
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir.10, 16, 19, 9A
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanmasıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2 Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişkiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4 Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitimİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Eğitimin felsefi temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6 Eğitimin psikolojik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Eğitimin toplumsal ve politik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Türk milli eğitim sisteminin yapısıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Öğretmenlik mesleğinin özellikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolüİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimlerİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞPDR1114937Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar.10, 16, 19, 9A
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 19, 9A
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir.10, 16, 19, 9A
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder.10, 16, 19, 9A
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir.10, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanmasıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
2 Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlarİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
3Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişkiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
4 Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitimİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
5Eğitimin felsefi temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
6 Eğitimin psikolojik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
7Eğitimin toplumsal ve politik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
8Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
9Türk milli eğitim sisteminin yapısıİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
10Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
11Öğretmenlik mesleğinin özellikleriİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
12Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemiİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
13Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolüİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
14Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimlerİlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır.
Kaynak
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04