Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | PDR1114937 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | PDR1114937 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |