Bu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler
12, 13, 14, 2
F
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar
14, 16, 9
E, F, H
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder.
11, 16, 6, 9
E, F, H
Literatür taraması yapar
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer
12, 13, 14, 2
F
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar
12, 13, 14, 2
H
Verileri uygun teknik ile analiz eder.
12, 13, 14, 2
F
Araştırma bulgularını yorumlar.
12, 13, 14, 2
F
User
Araştırma sonuçlarını tartışır
12, 13, 14, 2
F
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar.
12, 13, 14, 2
F
Atıf tekniklerine örnekler verir.
12, 13, 14, 2
F
Makaleyi sözlü olarak sunar.
13, 14, 2, 3
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Bilimsel yazım nedir?
1. bölüm
3
Yazmaya başlamak
3. bölüm
4
Literatür taraması
10. bölüm
5
Yöntem ve araçlar
11. bölüm
6
Sonuçlar
12. bölüm
7
Tartışma
13. bölüm
8
Atıf yapmak
15. bölüm
9
Tablo ve şekiller
16-18. bölüm
10
Başlık ve yazarlar
7-8. bölüm
11
Özet
9. bölüm
12
Makaleyi yayımlama
19-22. bölüm
13
Konferans sunumu
27-29. bölüm
14
Dersi değerlendirme
Kaynak
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede
Yayımlanmış makale örnekleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
30
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
20
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
2
30
60
Toplam İş Yükü (Saat)
242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL MAKALE YAZMA VE YAYIMLAMA
PDRY1214461
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Pazartesi 17:30-18:15
Pazartesi 18:30-19:15
Pazartesi 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bilimsel yayın yazma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı,Bilimsel yazım nedir?,Yazmaya başlamak,Literatür taraması,Yöntem ve araçlar,Sonuçlar,Tartışma,Atıf yapmak,Tablo ve şekiller,Başlık ve yazarlar,Özet,Makaleyi yayımlama,Konferans sunumu,Dersi değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler
12, 13, 14, 2
F
Akademik yayın sürecinin aşamalarını sıralar
14, 16, 9
E, F, H
Bilimsel makale bölümlerinin özelliklerini ifade eder.
11, 16, 6, 9
E, F, H
Literatür taraması yapar
Problem durumuna uygun araştırma yöntemi seçer
12, 13, 14, 2
F
Araştırma amacına göre uygun veri toplama tekniklerini sıralar
12, 13, 14, 2
H
Verileri uygun teknik ile analiz eder.
12, 13, 14, 2
F
Araştırma bulgularını yorumlar.
12, 13, 14, 2
F
User
Araştırma sonuçlarını tartışır
12, 13, 14, 2
F
Dergi yazım klavuzlarına göre makaleyi raporlar.
12, 13, 14, 2
F
Atıf tekniklerine örnekler verir.
12, 13, 14, 2
F
Makaleyi sözlü olarak sunar.
13, 14, 2, 3
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Bilimsel yazım nedir?
1. bölüm
3
Yazmaya başlamak
3. bölüm
4
Literatür taraması
10. bölüm
5
Yöntem ve araçlar
11. bölüm
6
Sonuçlar
12. bölüm
7
Tartışma
13. bölüm
8
Atıf yapmak
15. bölüm
9
Tablo ve şekiller
16-18. bölüm
10
Başlık ve yazarlar
7-8. bölüm
11
Özet
9. bölüm
12
Makaleyi yayımlama
19-22. bölüm
13
Konferans sunumu
27-29. bölüm
14
Dersi değerlendirme
Kaynak
Gabor , Lövei, (2022). Bilimsel Makaleleri Yazma Ve Yayımlama Ana Dili İngilizce Olmayanlar İçin Bir El Kitabı ((Writing and Publishing Scientific Papers). çeviri: Yüksel Dede
Yayımlanmış makale örnekleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.