Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGU. | PDRY1113505 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, koruyucu ruh sağlığı temelli grupla psikolojik danışma ve beceri geliştirme gruplarının planlanması, oluşturulması, değerlendirilmesi, çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma kuramları ve teknikleri hakkında bilgilenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji , Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması ,Adlerian Terapi ve Uygulamaları,Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları ,Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları ,Gerçeklik Terapisi Uygulamaları ,Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları ,Kriz Danışmanlığı Uygulamaları ,Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma yaklaşımları arasındaki benzerlik ve farkları ifade eder. | 10, 16 | E |
Çocuk ve ergenlerde çeşitli konu ya da sorun alanlarına yönelik hangi kuram/lardan yararlanabileceğini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | E |
Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma çalışmalarında kullanılan teknikleri ifade eder. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
2 | Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
3 | Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
4 | Adlerian Terapi ve Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
5 | Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
6 | Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
7 | Gerçeklik Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
8 | Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
9 | Kriz Danışmanlığı Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
10 | Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
11 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
12 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
13 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
14 | Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
Kaynak |
Vernon, A. (2002) What Works When with Children and Adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. USA: Research Press. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009). Group counseling: Strategies and Skills. Sixth Edition. USA: Thomson & Brooks Cole Publishing. Senn, D.S. (2004).. Small Group Counseling for Children.USA: Youth & Light Inc. Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012). Counseling Children and Adolescents in Schools. Sage Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 20 | 60 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 20 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 30 | 90 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGENLERDE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGU. | PDRY1113505 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, koruyucu ruh sağlığı temelli grupla psikolojik danışma ve beceri geliştirme gruplarının planlanması, oluşturulması, değerlendirilmesi, çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma kuramları ve teknikleri hakkında bilgilenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji , Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler,Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması ,Adlerian Terapi ve Uygulamaları,Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları ,Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları ,Gerçeklik Terapisi Uygulamaları ,Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları ,Kriz Danışmanlığı Uygulamaları ,Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları ,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları,Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk ve ergenlerde farklı psikolojik danışma yaklaşımları arasındaki benzerlik ve farkları ifade eder. | 10, 16 | E |
Çocuk ve ergenlerde çeşitli konu ya da sorun alanlarına yönelik hangi kuram/lardan yararlanabileceğini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | E |
Çocuk ve ergenlerde grupla psikolojik danışma çalışmalarında kullanılan teknikleri ifade eder. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergenlerde Gelişim Özellikleri, Gelişimsel Krizler, Aile Yaşam Döngüsü, Anormal Psikoloji | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
2 | Yaş Dönemlerine Göre Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma, Psikolojik Danışma Sürecinin Aşamaları, Etik İlkeler | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
3 | Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Danışma Sürecinde Dostça İlişki Kurma Sürecinin İnşa Edilmesinde Etkili Stratejiler, Isınma Oyunları ve Oyunların Kullanılması | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
4 | Adlerian Terapi ve Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
5 | Bilişsel-Davranışçı Terapi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
6 | Çözüm-Odaklı Terapi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
7 | Gerçeklik Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
8 | Oyun ve Sanat Terapileri Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
9 | Kriz Danışmanlığı Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
10 | Bilinçli Farkındalık Temelli Uygulamalar | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
11 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
12 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
13 | Kabul ve Kararlılık Terapisi Uygulamaları & Diyalektik Davranışçı Terapisi Uygulamaları | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
14 | Bireysel, Okul ya da Aile Temelli Grupla Psikolojik Danışma ve Psiko-eğitimsel Müdahaleleri | Vernon, A. (2002); Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016); Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009); Senn, D.S. (2004); Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012) |
Kaynak |
Vernon, A. (2002) What Works When with Children and Adolescents: A Handbook of Individual Counseling Techniques. USA: Research Press. Smith-Adcock, S. & Tucker, C. (2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development, and Diversity. Sage Publications. Jacobs, E.E., Masson, R.L.& Harvill, R.L. (2009). Group counseling: Strategies and Skills. Sixth Edition. USA: Thomson & Brooks Cole Publishing. Senn, D.S. (2004).. Small Group Counseling for Children.USA: Youth & Light Inc. Hess, R.S., Magnuson, S., & Beeler, L. (2012). Counseling Children and Adolescents in Schools. Sage Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |