Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜPERVİZYONU | PDRY1113501 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, psikolojik danışman adayının bireyle psikolojik danışma yapma ile ilgili olarak başlangıç düzeyini geçmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-2,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-3,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı. Genel değerlendirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanır. | 10, 15, 16, 4, 5, 9 | E, H |
Psikolojik danışma sürecini aşamalarını uygun şekilde yapılandırır. | 9 | E, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular. | 10, 16, 4 | E, H |
Uygun danışma becerileri sergiler. | 10, 16, 4, 9 | E, H |
Vaka sonuçlarını raporlaştırır. | 14 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
2 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-2 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
3 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-3 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
4 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması | Danışan bulunması için araştırma yapılması |
5 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
6 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
7 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
8 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
9 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
10 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
11 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
12 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
13 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
14 | Grup süpervizyon toplantısı. Genel değerlendirme. | Kayıt ve deşifre yapmak |
Kaynak |
Carkhuff, R. R. (2014a). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Carkhuff, R. R. (2014b). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Eğitimcinin kılavuzu. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Carkhuff, R. R. (2014c). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Öğrenci çalışma kitabı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis. Kaya, A. (2017). İletişime giriş: Temel kavramlar ve süreçler. A. Kaya içinde, Kişilerarası iletişim ve etkili iletişim (s. 1-29). Ankara: Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 1 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİK DANIŞMA SÜPERVİZYONU | PDRY1113501 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, psikolojik danışman adayının bireyle psikolojik danışma yapma ile ilgili olarak başlangıç düzeyini geçmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-2,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-3,Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı ,Grup süpervizyon toplantısı. Genel değerlendirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanır. | 10, 15, 16, 4, 5, 9 | E, H |
Psikolojik danışma sürecini aşamalarını uygun şekilde yapılandırır. | 9 | E, H |
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular. | 10, 16, 4 | E, H |
Uygun danışma becerileri sergiler. | 10, 16, 4, 9 | E, H |
Vaka sonuçlarını raporlaştırır. | 14 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
2 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-2 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
3 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması-3 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersinin kitaplarına göz gezdirmek Hackney, H., & Cormier, S. (2009). |
4 | Psikolojik danışma ilke ve teknikleri dersindeki bilgilerin anımsatılması ve beceri provalarının yeniden yapılması | Danışan bulunması için araştırma yapılması |
5 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
6 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
7 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
8 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
9 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
10 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
11 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
12 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
13 | Grup süpervizyon toplantısı | Kayıt ve deşifre yapmak |
14 | Grup süpervizyon toplantısı. Genel değerlendirme. | Kayıt ve deşifre yapmak |
Kaynak |
Carkhuff, R. R. (2014a). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Carkhuff, R. R. (2014b). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Eğitimcinin kılavuzu. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Carkhuff, R. R. (2014c). 21. yüzyılda yardım etme sanatı. Öğrenci çalışma kitabı. (R. Karaca, & F. E. İkiz, Çev.) Ankara: Nobel. Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis. Kaya, A. (2017). İletişime giriş: Temel kavramlar ve süreçler. A. Kaya içinde, Kişilerarası iletişim ve etkili iletişim (s. 1-29). Ankara: Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |