*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumların zarar verici etkileri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olmak
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumları tespit edebilmek
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara ilişkin yaşam berecisi ve psiko-eğitsel müdahalelerde bulunma becerisine sahip olmak
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara yönelik literatür bilgisine ve araştırma becerisine sahip olmak
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı,Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş,Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?,Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler,Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği,Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
,Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
,Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
,Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk,Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
(1) Olumsuz çocukluk yaşantıları kavramını ve kapsamını açıklar.
(2) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemede gereken hususları açıklar.
(3) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemeye yönelik teknikler hakkında bilgi sahibidir.
(4) Olumsuz çocukluk yaşantılarının neden olduğu riskli gruplarda yer alan bireyler hakkında bilgi sahibidir.
(5) Olumsuz çocukluk yaşantılarına karşı bir müdahale yöntemi olarak akran danışmanlığı modeli hakkında bilgi sahibidir.
10, 16, 18, 2, 37, 5, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı
2
Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş
3
Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?
4
Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler
5
Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği
6
Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
7
Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
8
Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
9
Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk
10
Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKRAN DANIŞMANLIĞI VE RİSKLİ GRUPLAR
PDRY1113512
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumların zarar verici etkileri hakkında farkındalık ve bilgi sahibi olmak
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumları tespit edebilmek
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara ilişkin yaşam berecisi ve psiko-eğitsel müdahalelerde bulunma becerisine sahip olmak
*Ruh Sağlığı alanında hizmet veren kurumlarda olumsuz çocukluk yaşantıları nedeni ile risk teşkil edebilecek durumlara yönelik literatür bilgisine ve araştırma becerisine sahip olmak
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı,Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş,Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?,Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler,Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği,Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
,Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
,Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
,Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk,Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
(1) Olumsuz çocukluk yaşantıları kavramını ve kapsamını açıklar.
(2) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemede gereken hususları açıklar.
(3) Olumsuz çocukluk yaşantılarını önlemeye yönelik teknikler hakkında bilgi sahibidir.
(4) Olumsuz çocukluk yaşantılarının neden olduğu riskli gruplarda yer alan bireyler hakkında bilgi sahibidir.
(5) Olumsuz çocukluk yaşantılarına karşı bir müdahale yöntemi olarak akran danışmanlığı modeli hakkında bilgi sahibidir.
10, 16, 18, 2, 37, 5, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse oryantasyon ve izlence tanıtımı
2
Olumsuz çocukluk yaşantılarına giriş
3
Temel 8 Olumsuz Çocukluk Yaşantısı nedir?
4
Neden Kanıta Dayalı Akran Danışmanlığı Programları Riskleri Önler
5
Risk altındaki gençler için mentorluk programlarının etkinliği
6
Kaliteli ebeveyn-ergen ilişkilerinin devam eden önemi
7
Mentorluk Programları ve Gençlerin Gelişimi
8
Okul psikolojik danışmanlığı araştırmalarının mevcut durumu
9
Okullarda başarısızlık nedenleri: Okul, aile ve çocuk
10
Sistematik bir akran ilişki modeli olarak mentörlük
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.