Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI | PDRY1113506 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grupla psikolojik danışma ilkeleri, temel kavramları, grupla psikolojik danışma becerileri, liderlik becerileri, zor danışanlarla başaçıkma, grupla psikolojik danışmada farklı kuramlar ve grupla psikolojik danışma uygulamaları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgilenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,,Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik,Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması,Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma ,Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler,Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri ,Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar,Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım ,Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma ,Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmanın tanımı ve temel ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Grupla psikolojik danışmada kullanılan temel danışmanlık becerilerini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Farklı kuramlara dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının uygulama prensiplerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Spesifik bir konuda belli bir kuramsal yönelime sahip grupla psikolojik danışma uygulama programı geliştirir. | A, E | |
Bilimsel kanıt temelli grupla psikolojik danışma uygulamalarının özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı, | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
2 | Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
3 | Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
4 | Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
5 | Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
6 | Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
7 | Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
8 | Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
9 | Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
10 | Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
11 | Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
12 | Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
13 | Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
14 | Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
Kaynak |
Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004). Adlerian Group Counseling and Therapy: Step-by-Step. New York: Brunner-Routledge Taylor and Francis Group. Waterman, J., & Walker, E. (2009). Helping At-Risk Students: A Group Counseling Approach for Grades 6-9. Second Edition. The Guilford Press. Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018). Group Counseling: Concepts and Procedures. Sixth Edition. Sixth Edition. Taylor & Francis Group Publishing. Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). Favorite Counseling and Therapy Techniques Second Edition. Routledge Taylor and Francis Group. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 90 | 90 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 120 | 120 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI | PDRY1113506 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grupla psikolojik danışma ilkeleri, temel kavramları, grupla psikolojik danışma becerileri, liderlik becerileri, zor danışanlarla başaçıkma, grupla psikolojik danışmada farklı kuramlar ve grupla psikolojik danışma uygulamaları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgilenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı,,Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik,Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması,Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma ,Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler,Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri ,Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar,Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım ,Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi ,Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma ,Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grupla psikolojik danışmanın tanımı ve temel ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Grupla psikolojik danışmada kullanılan temel danışmanlık becerilerini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Farklı kuramlara dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının uygulama prensiplerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Spesifik bir konuda belli bir kuramsal yönelime sahip grupla psikolojik danışma uygulama programı geliştirir. | A, E | |
Bilimsel kanıt temelli grupla psikolojik danışma uygulamalarının özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grupla Psikolojik Danışmanın Temelleri: Tarihsel Gelişimi, Grubun Doğası ve Yapısı, | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
2 | Grupla Psikolojik Danışma ve Etik, Grupla Psikolojik Danışmada Liderlik | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
3 | Grup Türleri, Grubun Planlanması ve Oluşturulması | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
4 | Grupla Psikolojik Danışma Aşamaları, Çocuk ve Ergenler ile Yetişkinlerde Gelişimsel İhtiyaçlar ve Yaşam Dönemleri Krizleri ve Grupla Psikolojik Danışma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
5 | Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar ve Başa çıkma Yöntemleri, Grupla Psikolojik Danışmada Kullanılan Egzersiz/Aktiviteler | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
6 | Grupla Psikolojik Danışma Sürecinde Değerlendirme: Süreç ve Sonuç Değerlendirmeleri | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
7 | Grupla Psikolojik Danışmada Adlerian Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
8 | Grupla Psikolojik Danışmada Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
9 | Grupla Psikolojik Danışmada Hümanistik Yaklaşımlar | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
10 | Grupla Psikolojik Danışmada Çözüm-Odaklı Yaklaşım | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
11 | Grupla Psikolojik Danışmada Kabul ve Kararlılık Terapisi | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
12 | Grupla Psikolojik Danışmada Diyalektik Davranışçı Terapisi | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
13 | Grupla Psikolojik Danışmada Eklektik Yaklaşım Oluşturma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
14 | Farklı Özellikteki Popülasyonlarda Grupla Psikolojik Danışma | Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004); Waterman, J., & Walker, E. (2009); Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018); Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). |
Kaynak |
Sonstegard, M.A.&Bitter, J.R. & Pelonis, P. (2004). Adlerian Group Counseling and Therapy: Step-by-Step. New York: Brunner-Routledge Taylor and Francis Group. Waterman, J., & Walker, E. (2009). Helping At-Risk Students: A Group Counseling Approach for Grades 6-9. Second Edition. The Guilford Press. Berg, R. C., Landreth, G.L. & Faill, K.A. (2018). Group Counseling: Concepts and Procedures. Sixth Edition. Sixth Edition. Taylor & Francis Group Publishing. Rosenthal, H.G. (Ed, 2011). Favorite Counseling and Therapy Techniques Second Edition. Routledge Taylor and Francis Group. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |