Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?,Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme,Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları, Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme, Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme,Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme, Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması, İşlevsel Davranış Analizi, Sosyal Beceri Eğitimi,Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklayabileceklerdir. | 10, 16 | A, E |
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade edebileceklerdir. | 10, 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir? | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
2 | Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
3 | Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
4 | Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
5 | Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
6 | Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
7 | Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
8 | Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
9 | Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
10 | Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
11 | Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
12 | İşlevsel Davranış Analizi | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
13 | Sosyal Beceri Eğitimi | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
14 | Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
Kaynak |
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | ||||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 80 | 80 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(202/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve ergenlerde davranış ve uyum problemlerini ve davranış değiştirme stratejilerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir?,Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme,Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar,Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları, Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme ,Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme, Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme,Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme, Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması, İşlevsel Davranış Analizi, Sosyal Beceri Eğitimi,Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenciler; 1. Çocuk ve ergenlerde görülen problem davranışları sözel olarak açıklayabileceklerdir. | 10, 16 | A, E |
2. Öğrenciler, çocuk ve ergenlere yönelik davranış değiştirme stratejilerini sözel olarak ifade edebileceklerdir. | 10, 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Nedir? Davranış değiştirme nedir? | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
2 | Davranış Değiştirme Ölçme ve Değerlendirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
3 | Davranış değiştirmede Temel İlkeler ve Kavramlar | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
4 | Çocuk ve Ergenlerin Gelişim Dönemi Özellikleri ve Sorunları | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
5 | Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
6 | Çocuk ve Ergenlerde Davranış ve Uyum Problemleri | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
7 | Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
8 | Davranışçı Terapiler ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
9 | Pozitif ve Negatif Ödüllendirme ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
10 | Ceza ve Sönme Yöntemleri ve Davranış Değiştirme | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
11 | Pozitif Davranışsal Destek Uygulaması | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
12 | İşlevsel Davranış Analizi | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
13 | Sosyal Beceri Eğitimi | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
14 | Davranış Değiştirme Stratejileri: kendini yönetme, öz-kontrol, öz-denetim | Miltenberger, R. G. (2011); Martin, G., Pear, J. (2010) |
Kaynak |
Miltenberger, R. G. (2011). Behavior Modification: Principles and Procedures. Wadsworth Publishing. Martin, G., Pear, J. (2010). Behavior Modification: What It Is and How to Do It. Pearson Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | ||||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | ||||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | ||||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | ||||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | ||||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | ||||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | ||||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |