Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR | MİSY1215046 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar, veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Ara Sınav,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io ,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io ,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil cihazlar için etkilişimli arayüzler yaratmak | ||
Mobil cihazlar için harita ve konum tabanlı uygulamalar geliştirmek | ||
mobil platformlar ve işletim sistemleri arasındaki farkları anlatmak |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş | İnternet Tabanlı Uygulamalar Hakkında Okuma (Web Tabanlı Programlama) |
2 | Temel HTML Bilgisi | HTML Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
3 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | Web Sitesi Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
4 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | Web sitesi Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
5 | Mobil Uygulamalara Giriş | Mobil uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
6 | Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar | İşletim sistemleri Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
7 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi | Kullanıcı ara yüzü Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
8 | Ara Sınav | ara sınav hazırlığı |
9 | Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler | Haritalar Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
10 | Ses iletimi ve SMS, Sensörler | Ses iletimi hakkında bilgi sahibi olma-TASARIMDAN PROGRAMLAMAYA MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME üzerine okuma |
11 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için ara yüz çalışması |
12 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için içerik araştırması yapma |
13 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için görsel ve video hazırlama |
14 | Proje Sunumları | Proje için içerik, görsel ve video hazırlama |
Kaynak |
Yusuf Şahin, Web Tabanlı Kodlama, 2018 |
Mobil Programlama Seti, Kodlab |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTERNET VE MOBİL UYGULAMALAR | MİSY1215046 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kenan DUMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mobil uygulama geliştirme için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında mobil platformlar, işletim sistemleri, arayüzler, harita ve konum tabanlı uygulamalar, veri depolama, arkaplan servisler, telefon ve kısa mesaj servislerinin kullanımı ve sensörler hakkında uygulamalı eğitim verilmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş,Temel HTML Bilgisi,Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi),Mobil Uygulamalara Giriş,Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar,Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi,Ara Sınav,Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler,Ses iletimi ve SMS, Sensörler,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io ,Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io ,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil cihazlar için etkilişimli arayüzler yaratmak | ||
Mobil cihazlar için harita ve konum tabanlı uygulamalar geliştirmek | ||
mobil platformlar ve işletim sistemleri arasındaki farkları anlatmak |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet Tabanlı Uygulamaları Giriş | İnternet Tabanlı Uygulamalar Hakkında Okuma (Web Tabanlı Programlama) |
2 | Temel HTML Bilgisi | HTML Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
3 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | Web Sitesi Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
4 | Web Sitesi Oluşturma (HTML,Veritabanı ve Arayüz Bilgisi) | Web sitesi Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
5 | Mobil Uygulamalara Giriş | Mobil uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
6 | Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar | İşletim sistemleri Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
7 | Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Geliştirilmesi | Kullanıcı ara yüzü Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
8 | Ara Sınav | ara sınav hazırlığı |
9 | Haritalar ve Konum Tabanlı Servisler | Haritalar Hakkında bilgi sahibi olma- Web Tabanlı Programlama üzerine okuma |
10 | Ses iletimi ve SMS, Sensörler | Ses iletimi hakkında bilgi sahibi olma-TASARIMDAN PROGRAMLAMAYA MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME üzerine okuma |
11 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için ara yüz çalışması |
12 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için içerik araştırması yapma |
13 | Mobil uygulama geliştirme Goodbarber; Buildfire Bizzness Apps, Appery.io | Proje için görsel ve video hazırlama |
14 | Proje Sunumları | Proje için içerik, görsel ve video hazırlama |
Kaynak |
Yusuf Şahin, Web Tabanlı Kodlama, 2018 |
Mobil Programlama Seti, Kodlab |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |