Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMAİŞYY1213715Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMAİŞYY1213715Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker KÖSE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:19Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:20