Yönetim felsefesi dersi, öğrencilere yönetim düşüncesinin temellerini ve felsefi boyutlarını öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilerin yönetim süreçlerinin felsefi temellerini anlamalarına yardımcı olur. Bu amaç doğrultusunda, öğrenciler yönetim felsefesi ile ilgili kavramları, teorileri ve modelleri öğrenirler.
Bu dersin hedefleri arasında ayrıca, öğrencilerin yönetim felsefesi ve etik konularında eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, yönetim kararlarına felsefi bir bakış açısı kazandırmak, öğrencilere yönetim pratiğinde felsefi düşünceleri kullanma becerisi kazandırmak da yer alır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve tanıtım, ders programı ve gereksinimlerin açıklanması ,Felsefi düşüncelerin yönetim teorisine etkisi ,Sosyal sorumluluk ve yönetim ,Yönetimde Rasyonalizm ,Yönetimde İdealizm,Yönetimde Empirizm ,Yönetimde Pragmatizm ,Etik teorilerin yönetim pratiğine etkisi ,İş ahlakı ve yönetim ,Adalet ve yönetim ,Liderlik felsefesi ve yönetim ,Yönetimde Toplumsal Sorunlar ve Çevresel Etkiler ,Yönetimde Çok Kültürlülük ve Etnik Çeşitlilik ,Dersin genel bir değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yönetim düşüncesinin felsefi boyutlarını açıklar.
10, 9
A
2. Yönetim düşüncesinin temel felsefi akımlarını örneğin, pozitivizm, idealizm, pragmatizm, vb. tanımlar.
10, 9
A
3. Yönetim düşüncesi bilgilerini yönetim uygulamalarına uyarlar.
10, 9
A
4. Yönetim düşüncesinin ve uygulamalarının değişen koşullara ve yeniliklere uyum sağlayabilmesi için gereken esnekliği ifade eder.
10, 9
A
5. Yönetim teorileri ve uygulamaları arasındaki bağlantıları açıklar.
10, 9
A
6. Yönetim uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendirir.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve tanıtım, ders programı ve gereksinimlerin açıklanması
Kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Felsefi düşüncelerin yönetim teorisine etkisi
Kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Sosyal sorumluluk ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Yönetimde Rasyonalizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Yönetimde İdealizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
6
Yönetimde Empirizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Yönetimde Pragmatizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Etik teorilerin yönetim pratiğine etkisi
Kitaptan ilgili bölümün okunması
9
İş ahlakı ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Adalet ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
11
Liderlik felsefesi ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
12
Yönetimde Toplumsal Sorunlar ve Çevresel Etkiler
Kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Yönetimde Çok Kültürlülük ve Etnik Çeşitlilik
Kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Dersin genel bir değerlendirmesi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
5
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
6
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
7
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
8
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
9
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
1
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
3
42
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
5
35
Genel Sınav ve Hazırlığı
15
5
75
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
264
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YÖNETİM FELSEFESİ
YSTD1214362
Bahar Dönemi
3+0
3
9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Prof.Dr. Nihat ALAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yönetim felsefesi dersi, öğrencilere yönetim düşüncesinin temellerini ve felsefi boyutlarını öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilerin yönetim süreçlerinin felsefi temellerini anlamalarına yardımcı olur. Bu amaç doğrultusunda, öğrenciler yönetim felsefesi ile ilgili kavramları, teorileri ve modelleri öğrenirler.
Bu dersin hedefleri arasında ayrıca, öğrencilerin yönetim felsefesi ve etik konularında eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, yönetim kararlarına felsefi bir bakış açısı kazandırmak, öğrencilere yönetim pratiğinde felsefi düşünceleri kullanma becerisi kazandırmak da yer alır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve tanıtım, ders programı ve gereksinimlerin açıklanması ,Felsefi düşüncelerin yönetim teorisine etkisi ,Sosyal sorumluluk ve yönetim ,Yönetimde Rasyonalizm ,Yönetimde İdealizm,Yönetimde Empirizm ,Yönetimde Pragmatizm ,Etik teorilerin yönetim pratiğine etkisi ,İş ahlakı ve yönetim ,Adalet ve yönetim ,Liderlik felsefesi ve yönetim ,Yönetimde Toplumsal Sorunlar ve Çevresel Etkiler ,Yönetimde Çok Kültürlülük ve Etnik Çeşitlilik ,Dersin genel bir değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Yönetim düşüncesinin felsefi boyutlarını açıklar.
10, 9
A
2. Yönetim düşüncesinin temel felsefi akımlarını örneğin, pozitivizm, idealizm, pragmatizm, vb. tanımlar.
10, 9
A
3. Yönetim düşüncesi bilgilerini yönetim uygulamalarına uyarlar.
10, 9
A
4. Yönetim düşüncesinin ve uygulamalarının değişen koşullara ve yeniliklere uyum sağlayabilmesi için gereken esnekliği ifade eder.
10, 9
A
5. Yönetim teorileri ve uygulamaları arasındaki bağlantıları açıklar.
10, 9
A
6. Yönetim uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendirir.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve tanıtım, ders programı ve gereksinimlerin açıklanması
Kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Felsefi düşüncelerin yönetim teorisine etkisi
Kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Sosyal sorumluluk ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Yönetimde Rasyonalizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Yönetimde İdealizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
6
Yönetimde Empirizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Yönetimde Pragmatizm
Kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Etik teorilerin yönetim pratiğine etkisi
Kitaptan ilgili bölümün okunması
9
İş ahlakı ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Adalet ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
11
Liderlik felsefesi ve yönetim
Kitaptan ilgili bölümün okunması
12
Yönetimde Toplumsal Sorunlar ve Çevresel Etkiler
Kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Yönetimde Çok Kültürlülük ve Etnik Çeşitlilik
Kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Dersin genel bir değerlendirmesi
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
5
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
6
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
7
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
8
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
9
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi.