Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESTETİK DİŞ HEKİMLİĞİ II | RDTD2211647 | Bahar Dönemi | 1+10 | 6 | 12 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Çarşamba 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | İllüstrasyonlar ve Şemalar, Diş model ve kalıpları, Gerçek Vaka Sunumları, Video kaynaklar |
Dersin Amacı | Estetik Diş Hekimliği II: Bu ders, öğrencilerin estetik diş hekimliği prosedürlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında daha detaylı bilgi edinmelerini sağlar ve gelişmiş estetik diş hekimliği prosedürlerini öğrenmelerine olanak tanır. Öğrenciler, estetik diş hekimliği tedavilerinin planlanması ve tasarımı, diastema kapama, minimal invaziv restoratif tedaviler, dişlerin malformasyon bozukluklarının estetik yaklaşımlarla tedavileri gibi prosedürleri öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler diş estetiğinin nasıl planlandığı, tasarlandığı ve uygulandığı konusunda daha fazla pratik deneyim kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
"Bonded Porcelain Restorations in the Anterior Dentition: A Biomimetic Approach" - Pascal Magne, Urs C. Belser "Esthetic Rehabilitation in Fixed Prosthodontics: Prosthetic Treatment - A Systematic Approach to Esthetic, Biologic, and Functional Integration" - Mauro Fradeani "The Art of the Smile: Integrating Prosthodontics, Orthodontics, Periodontics, Dental Technology, and Plastic Surgery in Esthetic Dental Treatment" - Marc Geissberge |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular.. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESTETİK DİŞ HEKİMLİĞİ II | RDTD2211647 | Bahar Dönemi | 1+10 | 6 | 12 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Çarşamba 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | İllüstrasyonlar ve Şemalar, Diş model ve kalıpları, Gerçek Vaka Sunumları, Video kaynaklar |
Dersin Amacı | Estetik Diş Hekimliği II: Bu ders, öğrencilerin estetik diş hekimliği prosedürlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında daha detaylı bilgi edinmelerini sağlar ve gelişmiş estetik diş hekimliği prosedürlerini öğrenmelerine olanak tanır. Öğrenciler, estetik diş hekimliği tedavilerinin planlanması ve tasarımı, diastema kapama, minimal invaziv restoratif tedaviler, dişlerin malformasyon bozukluklarının estetik yaklaşımlarla tedavileri gibi prosedürleri öğrenirler. Ayrıca, öğrenciler diş estetiğinin nasıl planlandığı, tasarlandığı ve uygulandığı konusunda daha fazla pratik deneyim kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
"Bonded Porcelain Restorations in the Anterior Dentition: A Biomimetic Approach" - Pascal Magne, Urs C. Belser "Esthetic Rehabilitation in Fixed Prosthodontics: Prosthetic Treatment - A Systematic Approach to Esthetic, Biologic, and Functional Integration" - Mauro Fradeani "The Art of the Smile: Integrating Prosthodontics, Orthodontics, Periodontics, Dental Technology, and Plastic Surgery in Esthetic Dental Treatment" - Marc Geissberge |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular.. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |