Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
AESTHETIC DENTISTRY II | RDTD2211647 | Spring Semester | 1+10 | 6 | 12 |
Course Program | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Çarşamba 22:30-23:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Third Cycle (Doctorate Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Assistant(s) | Illustrations and Diagrams, Dental models and molds, Case Presentations, Video resources |
Aim | Aesthetic Dentistry II: This lecture provides students with a more detailed understanding of how to plan and perform esthetic dentistry procedures and allows them to learn advanced esthetic dentistry procedures. Students learn procedures such as planning and design of aesthetic dentistry treatments, diastema closure, minimally invasive restorative treatments, and treatment of dental malformations with aesthetic approaches. In addition, students gain more practical experience in how dental aesthetics is planned, designed and implemented. |
Course Content | This course contains; . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
Resources |
"Bonded Porcelain Restorations in the Anterior Dentition: A Biomimetic Approach" - Pascal Magne, Urs C. Belser "Esthetic Rehabilitation in Fixed Prosthodontics: Prosthetic Treatment - A Systematic Approach to Esthetic, Biologic, and Functional Integration" - Mauro Fradeani "The Art of the Smile: Integrating Prosthodontics, Orthodontics, Periodontics, Dental Technology, and Plastic Surgery in Esthetic Dental Treatment" - Marc Geissberge |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 0 | 0 | 0 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 0 | 0 | 0 | |||
General Exam | 0 | 0 | 0 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
AESTHETIC DENTISTRY II | RDTD2211647 | Spring Semester | 1+10 | 6 | 12 |
Course Program | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Çarşamba 22:30-23:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | Third Cycle (Doctorate Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Ceyda SARI |
Assistant(s) | Illustrations and Diagrams, Dental models and molds, Case Presentations, Video resources |
Aim | Aesthetic Dentistry II: This lecture provides students with a more detailed understanding of how to plan and perform esthetic dentistry procedures and allows them to learn advanced esthetic dentistry procedures. Students learn procedures such as planning and design of aesthetic dentistry treatments, diastema closure, minimally invasive restorative treatments, and treatment of dental malformations with aesthetic approaches. In addition, students gain more practical experience in how dental aesthetics is planned, designed and implemented. |
Course Content | This course contains; . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Teaching Methods: | |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|
Resources |
"Bonded Porcelain Restorations in the Anterior Dentition: A Biomimetic Approach" - Pascal Magne, Urs C. Belser "Esthetic Rehabilitation in Fixed Prosthodontics: Prosthetic Treatment - A Systematic Approach to Esthetic, Biologic, and Functional Integration" - Mauro Fradeani "The Art of the Smile: Integrating Prosthodontics, Orthodontics, Periodontics, Dental Technology, and Plastic Surgery in Esthetic Dental Treatment" - Marc Geissberge |
"Adhesion and Adhesives for Restorative Dentistry" - Van Meerbeek B, De Munck J, Yoshida Y, Inoue S, Vargas M, Vijay P, Van Landuyt K, Lambrechts P, Vanherle G (2003 The Art and Science of Contemporary Surgical and Prosthodontic Implant Treatment" - Tarnow DP, Chu SJ, Salama MA, et al. (2003) "The Smile Line and Its Importance in Esthetic Treatment Planning" - Coachman C, Calamita M (2017) |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedaviler konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir. | ||||||
2 | Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir. | ||||||
3 | Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
4 | Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir. | ||||||
5 | Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır. | ||||||
6 | Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
7 | Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir. | ||||||
8 | Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular. | ||||||
9 | Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular. | ||||||
10 | Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
11 | Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir | ||||||
12 | Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |