Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ PULMONER REHABİLİTASYON | FTRD1115086 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner rehabilitasyon alanında kanıta dayalı klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş-pulmoner rehabilitasyon tanımları
,Bebeklerle konuşmak,Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları ve rehabilitasyon,Restriktif akciğer hastalarında pulmoner rehabilitasyon,Pulmoner hipertansiyon ve rehabilitasyon yaklaşımları,Akciğer kanseri ve rehabilitasyon yaklaşımları,Pediatrik toraks cerrahisi sonrası pulmoner rehabilitasyon,Kistik fibroziste egzersiz eğitimi,Kardiyovasküler cerrahi sonrası pulmoner rehabilitasyon,Nörolojik hastalarda pulmoner rehabilitasyon,Pulmoner hastalıklarda periferik kas eğitimi
,Multi sistem etkileniminde solunum mekanikleri ve postüral kontrol etkilenimleri,Pulmoner hastalıklarda yaşam kalitesi değerlendirmesi,Organ transplantasyonu ve pulmoner rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner hastalığı olan kişilerde rehabilitasyon programlarını en iyi şekilde planlar ve uygular. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanında bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiler oluşturur, bu bilgileri değerlendirir ve yorumlar. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanına yönelik bilimsel tartışmaları izler, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapar. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel giriş-pulmoner rehabilitasyon tanımları
| Web taraması |
2 | Bebeklerle konuşmak | Web taraması |
3 | Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları ve rehabilitasyon | web taraması |
4 | Restriktif akciğer hastalarında pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
5 | Pulmoner hipertansiyon ve rehabilitasyon yaklaşımları | web taraması |
6 | Akciğer kanseri ve rehabilitasyon yaklaşımları | web taraması |
7 | Pediatrik toraks cerrahisi sonrası pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
8 | Kistik fibroziste egzersiz eğitimi | web taraması |
9 | Kardiyovasküler cerrahi sonrası pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
10 | Nörolojik hastalarda pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
11 | Pulmoner hastalıklarda periferik kas eğitimi
| web taraması |
12 | Multi sistem etkileniminde solunum mekanikleri ve postüral kontrol etkilenimleri | web taraması |
13 | Pulmoner hastalıklarda yaşam kalitesi değerlendirmesi | web taraması |
14 | Organ transplantasyonu ve pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
Kaynak |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019
2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S
GoldsteinTalor and Francis Group 2022
3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer .
2017
4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung
Diseases Lambert Academic Publishing 2020
5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | X | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | | X | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | | | X |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 8 | 112 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 273 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(273/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ PULMONER REHABİLİTASYON | FTRD1115086 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner rehabilitasyon alanında kanıta dayalı klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş-pulmoner rehabilitasyon tanımları
,Bebeklerle konuşmak,Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları ve rehabilitasyon,Restriktif akciğer hastalarında pulmoner rehabilitasyon,Pulmoner hipertansiyon ve rehabilitasyon yaklaşımları,Akciğer kanseri ve rehabilitasyon yaklaşımları,Pediatrik toraks cerrahisi sonrası pulmoner rehabilitasyon,Kistik fibroziste egzersiz eğitimi,Kardiyovasküler cerrahi sonrası pulmoner rehabilitasyon,Nörolojik hastalarda pulmoner rehabilitasyon,Pulmoner hastalıklarda periferik kas eğitimi
,Multi sistem etkileniminde solunum mekanikleri ve postüral kontrol etkilenimleri,Pulmoner hastalıklarda yaşam kalitesi değerlendirmesi,Organ transplantasyonu ve pulmoner rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner hastalığı olan kişilerde rehabilitasyon programlarını en iyi şekilde planlar ve uygular. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanında bilimsel araştırma yaparak yeni bilgiler oluşturur, bu bilgileri değerlendirir ve yorumlar. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | 10, 9 | E |
Pulmoner rehabilitasyon alanına yönelik bilimsel tartışmaları izler, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapar. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel giriş-pulmoner rehabilitasyon tanımları
| Web taraması |
2 | Bebeklerle konuşmak | Web taraması |
3 | Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları ve rehabilitasyon | web taraması |
4 | Restriktif akciğer hastalarında pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
5 | Pulmoner hipertansiyon ve rehabilitasyon yaklaşımları | web taraması |
6 | Akciğer kanseri ve rehabilitasyon yaklaşımları | web taraması |
7 | Pediatrik toraks cerrahisi sonrası pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
8 | Kistik fibroziste egzersiz eğitimi | web taraması |
9 | Kardiyovasküler cerrahi sonrası pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
10 | Nörolojik hastalarda pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
11 | Pulmoner hastalıklarda periferik kas eğitimi
| web taraması |
12 | Multi sistem etkileniminde solunum mekanikleri ve postüral kontrol etkilenimleri | web taraması |
13 | Pulmoner hastalıklarda yaşam kalitesi değerlendirmesi | web taraması |
14 | Organ transplantasyonu ve pulmoner rehabilitasyon | web taraması |
Kaynak |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019
2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S
GoldsteinTalor and Francis Group 2022
3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer .
2017
4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung
Diseases Lambert Academic Publishing 2020
5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | X | |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | | | X | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | | X |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | | | X | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | | | | X | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | | | | | X |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07