Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİYÇSY1214284Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların türlerini, temellerini aktarma Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini aktarma Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilmeyi öğretme Araştırma raporu hazırlamayı öğretme Bilimsel etik konularını aktarma ve etik dışı davranışları önleme
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırmanın temelleri,Araştırma kuramı,Araştırma projesinin yapılandırılması,Araştırma etiği,Literatür tarama,Verilerin doğası,İkincil verilerin toplanması ve analizi,Birincil verilerin toplanması,Ara Sınav,Niceliksel verilerin analizi,Niteliksel verilerin analizi,Bitirme Projesi önerisinin yazılması,Araştırmanın tamamlanması,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma tekniklerini tanımlar.10, 9A, E
2. Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri belirtir.10, 9A, E
3. Bilimsel bir araştırmayı tasarlar.10, 9A, E
4. Bilimsel araştırmayı etik kurallarına uygun biçimde yapabilir10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırmanın temelleri
2Araştırma kuramı
3Araştırma projesinin yapılandırılması
4Araştırma etiği
5Literatür tarama
6Verilerin doğası
7İkincil verilerin toplanması ve analizi
8Birincil verilerin toplanması
9Ara Sınav
10Niceliksel verilerin analizi
11Niteliksel verilerin analizi
12Bitirme Projesi önerisinin yazılması
12Araştırmanın tamamlanması
14Değerlendirme
Kaynak
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe – Yöntem – Analiz Doç. Dr. Sait Gürbüz, Doç. Dr. Faruk Şahin, Seçkin, 2016 Filiz Ekim Çevik , Dursun Kırbaş Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği, Nobel, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
X
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
X
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi61272
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8864
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4624
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)302
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(302/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİYÇSY1214284Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fahrettin Ersin ALACA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmaların türlerini, temellerini aktarma Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini aktarma Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilmeyi öğretme Araştırma raporu hazırlamayı öğretme Bilimsel etik konularını aktarma ve etik dışı davranışları önleme
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırmanın temelleri,Araştırma kuramı,Araştırma projesinin yapılandırılması,Araştırma etiği,Literatür tarama,Verilerin doğası,İkincil verilerin toplanması ve analizi,Birincil verilerin toplanması,Ara Sınav,Niceliksel verilerin analizi,Niteliksel verilerin analizi,Bitirme Projesi önerisinin yazılması,Araştırmanın tamamlanması,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırma tekniklerini tanımlar.10, 9A, E
2. Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri belirtir.10, 9A, E
3. Bilimsel bir araştırmayı tasarlar.10, 9A, E
4. Bilimsel araştırmayı etik kurallarına uygun biçimde yapabilir10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırmanın temelleri
2Araştırma kuramı
3Araştırma projesinin yapılandırılması
4Araştırma etiği
5Literatür tarama
6Verilerin doğası
7İkincil verilerin toplanması ve analizi
8Birincil verilerin toplanması
9Ara Sınav
10Niceliksel verilerin analizi
11Niteliksel verilerin analizi
12Bitirme Projesi önerisinin yazılması
12Araştırmanın tamamlanması
14Değerlendirme
Kaynak
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe – Yöntem – Analiz Doç. Dr. Sait Gürbüz, Doç. Dr. Faruk Şahin, Seçkin, 2016 Filiz Ekim Çevik , Dursun Kırbaş Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği, Nobel, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
X
2
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
X
3
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
X
4
Sağlık yapılarına özgü teknik bilgileri kullanarak sürdürülebilir genel konsept tasarımı üretir.
5
Sağlık yapı tasarımını uygulama projesine dönüştürür.
X
6
Sağlık alanında yaptığı analizlerle sorunlara yönelik tasarım çözümlerini bağımsız olarak geliştirir ve uygulama yönünde sorumluluk alır.
7
Teknolojideki ve sağlık yapı mevzuatlarındaki yenilik ve değişimleri takip eder, inceler ve öğrenir.
X
8
Disiplinler arası işbirlikleri içinde sağlık yapı tasarımına yönelik derinlikli bilgiyi sözlü veya yazılı olarak betimler. Özgün tasarımlarını etkin şekilde ifade eder.
X
9
Akademik bilgi edinme ve profesyonel uygulama süreçlerini yöneterek, toplum için sürdürülebilir ve özgün sağlık çözümleri geliştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:10