Program Bilgileri
Amaç
Yapılı Çevre ve Sağlık Tezsiz Yüksek Lisans Programı; disiplinler arası kuramsal araştırma ve uygulamalı tasarım çalışmaları aracılığı ile çağdaş sağlık yapıları ve hizmetlerine yönelik bilgi ve uygulama yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır. Teknoloji ve sağlık paradigmaları bağlamında, sağlık yapılarının planlama, programlama, tasarım, yapım ve kullanım aşamalarında, politika geliştirme ve şehircilik ölçeğinden iç mimarlık ve donatı ölçeğine kadar giden ürün yelpazesinde, tasarımcılar ve ilgili disiplinler için kapsamlı akademik ve mesleki kazanımlar hedeflenmiştir.Kazanılan Derece
Tezsiz Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) ResultMezuniyet Koşulları
Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a final project who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma.Önceki Öğrenimin Tanınması
Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
YÇSY1110667 | YAPILI ÇEVRE VE SAĞLIK PROJESİ I | Türkçe | 2+6 | 5 | 10 | |
YÇSY1110668 | SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI | Türkçe | 2 | 2 | 2 | |
YÇSY1110671 | SAĞLIK HİZMETLERİ İÇİN ETKİLEŞİM TASARIMI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1110672 | SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KENTSEL TASARIM | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1110673 | SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1112722 | KARAR DESTEK SİSTEMLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
YÇSY1210676 | YAPILI ÇEVRE VE SAĞLIK PROJESİ II | Türkçe | 2+6 | 5 | 10 | |
YÇSY1214284 | ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
YÇSY1210674 | SAĞLIK POLİTİKALARI VE PLANLAMASI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1210675 | ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1210678 | KULLANICI ODAKLI TASARIM | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1210679 | TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1210681 | SAĞLIK YAPILARI LOJİ. VE SİRKÜLASYON PLANLAMASI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
YÇSY1210682 | TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Sağlık yapıları mimarisi ve tasarımına yönelik uzmanlık düzeyinde bilgi geliştirir.
Farklı sağlık disiplinleriyle disiplinler arasılık ilkeleri temelinde iliişki kurarak tasarım süreçlerini yönetir.
Sağlık yapılarında farklı imalat yapılış biçimlerine yönelik performans ve teknik şartname bilgisine sahiptir.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
3-Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
-
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
2-Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir.
|
-
|
4-Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
İstihdam Olanakları
Üst Dereceye Geçiş
May apply to third cycle programmes.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Mikro Öğretim Tekniği | Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir. | Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu. |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Tersine Beyin Fırtınası Tekniği | Problemleri saptama, problemleri sıralama, problemleri sınıflandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (balık kılçıkları, metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar |
Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim | Çevrimiçi Ders Platformları : İşbirliği ve iletişim kurma, dijital okuryazarlık etkinlikleri, bilgi paylaşma, teknoloji kullanımını geliştirme, yaratıcı düşünme etkinlikleri, problem çözme, eleştirel düşünce üretme. Öğretim elemanlarının ders materyallerini paylaştığı, ödev toplayabildiği ve öğrencilerle etkileşime girdiği ortamlardır. E-Kitaplar ve Dijital İçerikler : Okuma, yazma, anlama, yorumlama, yaratıcı düşünce etkinlikleri, dil kullanımı, inceleme, araştırma yapma, teknoloji kullanma, eleştirel düşünce üretme etkinlikleri. Öğrencilere interaktif içerikler sunularak öğrenme ortamı ve materyalleri daha çekici hale getirildiği ortamlardır. Web Seminerleri ve Canlı Dersler : İletişim, işbirliği kurma, takım çalışması, sunum yapma, teknoloji kullanma becerileri, sorun çözm, Öğrencilerle uzaktan canlı etkileşime geçilen interaktif ortamlardır. Uygulama ve Simülasyonlar : Problem çözme, teknoloji kullanma, analitik düşünme, iletişim kurma, karar verme, takım çalıması ve işbirliği kurma. Öğrencilerin kavramları deneyimleme fırsatı sunan ortamlardır. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme : Problem çözme becerisi, teknoloji kullanma becerisi, yaratıcı düşünce geliştirme, hızlı karar verme, strateji geliştirme, işbirliği ve takım çalışması. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrenmede kalıcılığı artırmak için dijital ortamlarda hazırlanan veya oynanan oyunlar. Adaptif Öğrenme Sistemleri : Mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri , okuma, yazma, anlama, yorumlama, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin zayıf olduğu yanları tespit edip o alana özgü çalışmalar ve etkinlikler yapmak için sunulan ortamlardır. Sanal Gerçeklik (VR) ve Arttırılmı Gerçeklik (AR) : Simülasyon ve pratik uygulamalar, yaratıcı düşünme etkinlikleri, teknoloji kullanma, planma, proglama, sosyal etkileşim kurma ve iletişim kurma. 3D sanal ortamlara öğrenmeyi eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde gerçekleştirmek için kullanılan ortamlardır. Sosyal Medya ve İnteraktif Platformlar : İletişim, işbirliğ kurmai, takım çalışması, proje yönetimi, interaktif içerik üretme, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkındaki düşüncelerini paylaşmak, etkileşimde olmak ve içerik üretmelerini desteklemek için kullanılan kişisel platformlardır. Veri Analizi ve İzleme Araçları : Analitik düşünme etkinlikleri,mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri, problem çözme, karar verme, iletişim kurma. Öğrenci performanlarını değerlendirmek , izlemek, öğrenci güçlüklerini belirlemek ve buna göre ders planları oluşturmak için kullanılan araçlardır. Yapay Zeka Teknolojileri : Veri analizi ve tahminleme, oyun ve strateji geliştirme, güvenlik ve tehdit analizi yapma, teknoloji kullanma becerileri, robotik ve otomasyon becerileri, yaratıcı düşünme becerileri, computasyonel düşünme becerileri. | Moodle, Google Classroom, Edmodo, Edupage vb. Google Play Books, Apple Books, Amazon Kindle Store, BookBoon, OpenStax vb. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Adobe Connect, GoToMeeting vb. NASA Eyes on the Solar System, FlightGear, Virtual Biology Lab, CarSim, SimCity vb. Strateji ve bulmaca oyunları, Simülasyon ve yapım oyunları, görev oyunları, gerçek zamanlı çok oyunculu oyunlar vb. Udemy, Khan Academy, Duolingo, Cognii, Smart Sparrow vb. Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Gear VR, Google CardBoard, Pokemon Go, Arlit, Google ARCore, SnapChat ve Instagram Filtreleri vb. Facebook, instagram, twitter, linledIn,Snapchat, pinterest, youtube, twitch, reddit, discord vb. Google Analytics, Microsoft Power BI, Splunk, Adobe Analytics vb. ChatGPT, Google AI, Deeply, DıaloGPT. Amazon Alexa, Tesla Autopilot vb. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | 5 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 5 | 4 | 5 |
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ | 5 | 5 | 0 | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 |
KULLANICI ODAKLI TASARIM | 5 | 4 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 4 | 4 |
SAĞLIK HİZMETLERİ İÇİN ETKİLEŞİM TASARIMI | 5 | 5 | 0 | 5 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 |
SAĞLIK POLİTİKALARI VE PLANLAMASI | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 4 | 5 | 3 | 5 |
SAĞLIK VE TASARIM KONUŞMALARI | 4 | 5 | 0 | 2 | 0 | 3 | 3 | 3 | 2 |
SAĞLIK YAPILARI LOJİ. VE SİRKÜLASYON PLANLAMASI | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 |
SAĞLIK YAPILARINDA PLANİMETRİ | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KENTSEL TASARIM | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 |
TASARIM FELSEFESİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 4 | 3 | 0 | 5 |
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 |
YAPILI ÇEVRE VE SAĞLIK PROJESİ I | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 |
YAPILI ÇEVRE VE SAĞLIK PROJESİ II | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 14/15 | 52 | 58 | 11 | 45 | 17 | 39 | 28 | 40 | 41 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |