Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA UYGULAMASI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN, Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ, Doç.Dr. Selda RIZALAR, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Veri toplama teknikleri hakkında bilgi edinecek ve uygun tekniği kullanma becerisi geliştirebilmesi 2. Toplanan verileri işleme ve çözümleme becerisini kazanması 3. Bulguları değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanması 4. Araştırma raporu yazma konusunda bilgi ve becerilerini geliştirebilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Uygulaması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi.,Veri Toplama Aracına Son Şeklinin Verilmesi.,Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma.,Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma.,Veri Toplama.,Veri Toplama.,Veri Toplama.,Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi ,Araştırma Uygulaması I’de Hazırlanan Kuramsal Bölümün Yeni Literatür Işığında Genişletilmesi.,Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi.,Değerlendirme ve Sonuç Bölümünün Tamamlanması,Araştırma Raporunun Yazılması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders, Araştırma Uygulaması I dersinin devamıdır. Bu ders, araştırma yöntemlerinin öğrenciler tarafından bir danışman eşliğinde sosyal hizmet alanına uygulanmasını içermektedir. Bu derste, öğrencilerin araştırma projelerini geliştirmeleri ve sonunda araştırma raporunu yazarak Bölüme teslim etmeleri beklenir. | 10, 14, 16, 20, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Uygulaması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi. | Araştırma Uygulaması I dersinde gelinen son aşamanın ve gelecekte yapılacak çalışmaların görüşülmesi için danışman ile planlama yapılması |
2 | Veri Toplama Aracına Son Şeklinin Verilmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
3 | Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
4 | Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
5 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
6 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
7 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
8 | Verilerin Değerlendirilmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
9 | Verilerin Değerlendirilmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
10 | Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
11 | Araştırma Uygulaması I’de Hazırlanan Kuramsal Bölümün Yeni Literatür Işığında Genişletilmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
12 | Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
13 | Değerlendirme ve Sonuç Bölümünün Tamamlanması | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
14 | Araştırma Raporunun Yazılması. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
Kaynak |
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA UYGULAMASI II | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melek Esra ÖZTAMAN, Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ, Doç.Dr. Selda RIZALAR, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Veri toplama teknikleri hakkında bilgi edinecek ve uygun tekniği kullanma becerisi geliştirebilmesi 2. Toplanan verileri işleme ve çözümleme becerisini kazanması 3. Bulguları değerlendirme ve yorumlama becerileri kazanması 4. Araştırma raporu yazma konusunda bilgi ve becerilerini geliştirebilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma Uygulaması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi.,Veri Toplama Aracına Son Şeklinin Verilmesi.,Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma.,Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma.,Veri Toplama.,Veri Toplama.,Veri Toplama.,Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin Değerlendirilmesi,Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi ,Araştırma Uygulaması I’de Hazırlanan Kuramsal Bölümün Yeni Literatür Işığında Genişletilmesi.,Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi.,Değerlendirme ve Sonuç Bölümünün Tamamlanması,Araştırma Raporunun Yazılması.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders, Araştırma Uygulaması I dersinin devamıdır. Bu ders, araştırma yöntemlerinin öğrenciler tarafından bir danışman eşliğinde sosyal hizmet alanına uygulanmasını içermektedir. Bu derste, öğrencilerin araştırma projelerini geliştirmeleri ve sonunda araştırma raporunu yazarak Bölüme teslim etmeleri beklenir. | 10, 14, 16, 20, 5, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Uygulaması I Dersinde Gelinen Noktaya Kadar Süreç Analizi. | Araştırma Uygulaması I dersinde gelinen son aşamanın ve gelecekte yapılacak çalışmaların görüşülmesi için danışman ile planlama yapılması |
2 | Veri Toplama Aracına Son Şeklinin Verilmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
3 | Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
4 | Veri Toplama: Alanda Veri Toplama Aracının Uygulaması, Yeni Literatüre Ulaşma. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
5 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
6 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
7 | Veri Toplama. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
8 | Verilerin Değerlendirilmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
9 | Verilerin Değerlendirilmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
10 | Verilerin İşlemesi ve Çözümlenmesi | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
11 | Araştırma Uygulaması I’de Hazırlanan Kuramsal Bölümün Yeni Literatür Işığında Genişletilmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
12 | Bulguların Yorumlanması ve Sonuçların Hazırlanması, Konu Hakkında Kuramsal Bilginin Tazelenmesi. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
13 | Değerlendirme ve Sonuç Bölümünün Tamamlanması | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
14 | Araştırma Raporunun Yazılması. | Danışman ile yapılan toplantıdaki konuların ve alınan kararların tamamlanması. |
Kaynak |
Dönem başında öğretim üyesi tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |