Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | YODJ1211900 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türlerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal medyanın önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Web Tasarımı sürecini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim etiği kavramını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Açık kaynak hareketini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | YODJ1211900 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türlerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal medyanın önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Web Tasarımı sürecini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim etiği kavramını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Açık kaynak hareketini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |