Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME KAYIP. MATERYAL VE PROG. HAZIRLAMA | YODJ4157120 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Odym. Emre Can Ünlü |
Dersin Amacı | İşitme kayıplı bireylerde yaşa ve kişiye özel materyal ve program hazırlamanın temel prensiplerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme engelinin tanımlanması.,İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.,Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları,Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri,Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama,İşitme engelli çocukta ailenin rolü,İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme engelli bireylerde materyal hazırlama ve programlamanın önemini açıklar. | 18, 5, 9 | F |
İşitsel rehabilitasyon sürecinde kullanılan materyalleri detaylı bir şekilde açıklar. | 18, 5, 9 | F |
Multidisipliner çalışmayı organize eder. | 18, 5, 9 | F |
İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyal hazırlar. | 18, 5, 9 | F |
İşitme kayıplı bireylerin yaşına uygun işitsel rehabilitasyon programı önerir. | 18, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme engelinin tanımlanması. | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri. | Ön hazırlık yok |
3 | Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları | Ön hazırlık yok |
4 | Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri | Ön hazırlık yok |
6 | İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri | Ön hazırlık yok |
7 | Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama | Ön hazırlık yok |
8 | İşitme engelli çocukta ailenin rolü | Ön hazırlık yok |
9 | İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller | Ön hazırlık yok |
10 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
11 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
12 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
13 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
14 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 3 | 3 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME KAYIP. MATERYAL VE PROG. HAZIRLAMA | YODJ4157120 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersin Yardımcıları | Odym. Emre Can Ünlü |
Dersin Amacı | İşitme kayıplı bireylerde yaşa ve kişiye özel materyal ve program hazırlamanın temel prensiplerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme engelinin tanımlanması.,İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri.,Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları,Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri,İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri,Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama,İşitme engelli çocukta ailenin rolü,İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama,Materyal hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme engelli bireylerde materyal hazırlama ve programlamanın önemini açıklar. | 18, 5, 9 | F |
İşitsel rehabilitasyon sürecinde kullanılan materyalleri detaylı bir şekilde açıklar. | 18, 5, 9 | F |
Multidisipliner çalışmayı organize eder. | 18, 5, 9 | F |
İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyal hazırlar. | 18, 5, 9 | F |
İşitme kayıplı bireylerin yaşına uygun işitsel rehabilitasyon programı önerir. | 18, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme engelinin tanımlanması. | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme engelli çocuğun gelişim özellikleri. | Ön hazırlık yok |
3 | Prelingual çocuklarda eğitsel değerlendirmenin basamakları | Ön hazırlık yok |
4 | Genel gelişim değerlendirilmesi ve envarterleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitsel algı becerileri/Dil becerilerinin değerlendirilmesi ve envarterleri | Ön hazırlık yok |
6 | İşitme engelli bireylerde sesin segmental ve suprasegmental özellikleri | Ön hazırlık yok |
7 | Çocuğun gelişim düzeyine uygun terapi programı ayarlama | Ön hazırlık yok |
8 | İşitme engelli çocukta ailenin rolü | Ön hazırlık yok |
9 | İşitsel rehabilitasyonda kullanılabilecek materyaller | Ön hazırlık yok |
10 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
11 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
12 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
13 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
14 | Materyal hazırlama | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |