Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİK TANI VE YORUMLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Saf ses odyometrisi,Konuşma odyometrisi,Serbest alan testi,4.Akustik immitansmetri testi,Otoakustik emisyon,ABR testi,Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Maskeleme kriterlerini,Klinikte maskeleme yapma prosedürleri,Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi,Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kayıpları ile odyolojik test bataryası bulgularını ilişkilendirir. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında saf ses ve konuşma odyometrisi bulgularını tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında timpanometri bulgularını ifade eder | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında OAE ve ABR bulgularını tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında hasta hikaye özelliklerini değerlendirir. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri ile saf ses odyometresi arasındaki ilişkiyi tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri OAE bulgularını yorumlar | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri ile ileri odyolojik test programlar | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında vestibüler değerlendirmeyi doğru bir şekilde açıklar. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında hikaye tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında test sonuçlarını değerlendirir | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saf ses odyometrisi | Ön hazırlık yok |
2 | Konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Serbest alan testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Akustik immitansmetri testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Otoakustik emisyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | ABR testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Maskeleme kriterlerini | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Klinikte maskeleme yapma prosedürleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 11)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 12)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 5 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODYOLOJİK TANI VE YORUMLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Saf ses odyometrisi,Konuşma odyometrisi,Serbest alan testi,4.Akustik immitansmetri testi,Otoakustik emisyon,ABR testi,Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Maskeleme kriterlerini,Klinikte maskeleme yapma prosedürleri,Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi,Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kayıpları ile odyolojik test bataryası bulgularını ilişkilendirir. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında saf ses ve konuşma odyometrisi bulgularını tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında timpanometri bulgularını ifade eder | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında OAE ve ABR bulgularını tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
İşitme kayıplarında hasta hikaye özelliklerini değerlendirir. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri ile saf ses odyometresi arasındaki ilişkiyi tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri OAE bulgularını yorumlar | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Hasta hikaye özellikleri ile ileri odyolojik test programlar | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında vestibüler değerlendirmeyi doğru bir şekilde açıklar. | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında hikaye tartışır | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Denge bozuklarında test sonuçlarını değerlendirir | 10, 13, 17, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saf ses odyometrisi | Ön hazırlık yok |
2 | Konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Serbest alan testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4.Akustik immitansmetri testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Otoakustik emisyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | ABR testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Maskeleme kriterlerini | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Klinikte maskeleme yapma prosedürleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 11)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 12)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |