Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL MOTOR GELİŞİM | YFTR1215156 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor Gelişim nedir?,Normal motor gelişim,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler,Spinal refleksler,Beyin sapı refleksleri,Orta beyin düzeyi refleksleri,Düzeltme reaksiyonları,Otomatik hareket reaksiyonları,Denge reaksiyonları,Yürüme dönemine kadar çocuk,Yürüme döneminde çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini açıklar | 9 | A |
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar | 9 | A |
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını ayırt eder | 9 | A |
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır | 9 | A |
Çocuğun yürüme evrelerini bulur | 9 | A |
Yürüme sonrası çocuğu tanır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Motor Gelişim nedir? | Mebis notları |
2 | Normal motor gelişim | Mebis notları |
3 | Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler | Mebis notları |
4 | Motor gelişimle ilgili primitif refleksler | Mebis notları |
5 | Spinal refleksler | Mebis notları |
6 | Beyin sapı refleksleri | Mebis notları |
7 | Orta beyin düzeyi refleksleri | Mebis notları |
8 | Düzeltme reaksiyonları | Mebis notları |
9 | Otomatik hareket reaksiyonları | Mebis notları |
10 | Denge reaksiyonları | Mebis notları |
11 | Yürüme dönemine kadar çocuk | Mebis notları |
12 | Yürüme döneminde çocuk | Mebis notları |
13 | Yürüme dönemi sonrası çocuk | Mebis notları |
14 | Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(57/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NORMAL MOTOR GELİŞİM | YFTR1215156 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor Gelişim nedir?,Normal motor gelişim,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler,Spinal refleksler,Beyin sapı refleksleri,Orta beyin düzeyi refleksleri,Düzeltme reaksiyonları,Otomatik hareket reaksiyonları,Denge reaksiyonları,Yürüme dönemine kadar çocuk,Yürüme döneminde çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini açıklar | 9 | A |
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar | 9 | A |
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını ayırt eder | 9 | A |
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır | 9 | A |
Çocuğun yürüme evrelerini bulur | 9 | A |
Yürüme sonrası çocuğu tanır | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Motor Gelişim nedir? | Mebis notları |
2 | Normal motor gelişim | Mebis notları |
3 | Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler | Mebis notları |
4 | Motor gelişimle ilgili primitif refleksler | Mebis notları |
5 | Spinal refleksler | Mebis notları |
6 | Beyin sapı refleksleri | Mebis notları |
7 | Orta beyin düzeyi refleksleri | Mebis notları |
8 | Düzeltme reaksiyonları | Mebis notları |
9 | Otomatik hareket reaksiyonları | Mebis notları |
10 | Denge reaksiyonları | Mebis notları |
11 | Yürüme dönemine kadar çocuk | Mebis notları |
12 | Yürüme döneminde çocuk | Mebis notları |
13 | Yürüme dönemi sonrası çocuk | Mebis notları |
14 | Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51