Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sisteminin yapısını, nöral işlevin elektriksel ve kimyasal mekanizmalarını, sinir siteminin temel organizasyonunu, bölümlerini açıklamak, vücut hareketlerinin kontrolünü, zihinsel işlevleri kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaci, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli,Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler,Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar,Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari,Beyin ve MS’te analjezi sistemi,Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar ,Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri,Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu,Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari,Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi,Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler,Ozel duyular: Gorme,Ozel duyular: Isitme ,Ozel duyular: Denge; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nöronların ve sinapsların yapısı, tiplerini ve işlevlerini tartışabilecek, sinir sisteminin organizasyonunu ve alt bölümlerinin işleyişini açıklayabilecek, duyu (Somatik ve özel) duyu fizyolojisini tartışabilecek, beynin etkinlik durumlarını, zihinsel işlevlerini tartışabilecektir. | 37, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaci, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
2 | Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
3 | Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
4 | Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
5 | Beyin ve MS’te analjezi sistemi | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
6 | Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar | Guyton, Arthur C. Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
7 | Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
8 | Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
9 | Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
10 | Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
11 | Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
12 | Ozel duyular: Gorme | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
13 | Ozel duyular: Isitme | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
14 | Ozel duyular: Denge | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
Kaynak |
Guyton, Arthur C. Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | ||||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | ||||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(81/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sisteminin yapısını, nöral işlevin elektriksel ve kimyasal mekanizmalarını, sinir siteminin temel organizasyonunu, bölümlerini açıklamak, vücut hareketlerinin kontrolünü, zihinsel işlevleri kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaci, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli,Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler,Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar,Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari,Beyin ve MS’te analjezi sistemi,Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar ,Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri,Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu,Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari,Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi,Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler,Ozel duyular: Gorme,Ozel duyular: Isitme ,Ozel duyular: Denge; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nöronların ve sinapsların yapısı, tiplerini ve işlevlerini tartışabilecek, sinir sisteminin organizasyonunu ve alt bölümlerinin işleyişini açıklayabilecek, duyu (Somatik ve özel) duyu fizyolojisini tartışabilecek, beynin etkinlik durumlarını, zihinsel işlevlerini tartışabilecektir. | 37, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaci, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
2 | Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
3 | Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
4 | Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
5 | Beyin ve MS’te analjezi sistemi | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
6 | Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar | Guyton, Arthur C. Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
7 | Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
8 | Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
9 | Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
10 | Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
11 | Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
12 | Ozel duyular: Gorme | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
13 | Ozel duyular: Isitme | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
14 | Ozel duyular: Denge | Guyton, Arthur Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
Kaynak |
Guyton, Arthur C. Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759 |
Mebis notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | ||||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | ||||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |