Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II | YEBE3273050 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Atıf Yönetimi ve İntihal ,Atıf Yönetimi ve İntihal ,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akademik yazma becerilerini geliştirir | 16, 18, 9 | A |
Okuduğu makaleyi akademik olarak değerlendirir | 16, 18, 9 | A, E |
Akademik okuma becerilerini geliştirir | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik Yazım Tekniklerine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Akademik Yazım Tekniklerine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Akademik Araştırma Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Makale Yazım Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Elektronik atıf programları kullanımı öğretme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Atıf Yönetimi ve İntihal | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Atıf Yönetimi ve İntihal | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Makale sunumu | |
12 | Makale Sunumu | |
13 | Makale Sunumu | |
14 | Makale Sunumu |
Kaynak |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf |
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 30 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II | YEBE3273050 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Atıf Yönetimi ve İntihal ,Atıf Yönetimi ve İntihal ,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akademik yazma becerilerini geliştirir | 16, 18, 9 | A |
Okuduğu makaleyi akademik olarak değerlendirir | 16, 18, 9 | A, E |
Akademik okuma becerilerini geliştirir | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik Yazım Tekniklerine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Akademik Yazım Tekniklerine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Akademik Araştırma Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Makale Yazım Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Makale Yazım Süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Bilgi Kaynaklarının Yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Elektronik atıf programları kullanımı öğretme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Atıf Yönetimi ve İntihal | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Atıf Yönetimi ve İntihal | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Makale sunumu | |
12 | Makale Sunumu | |
13 | Makale Sunumu | |
14 | Makale Sunumu |
Kaynak |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf |
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |