Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLETİŞİM ETİĞİ | RT2115004 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Etik kavramını açıklar. | 16, 19, 9 | A |
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.Etik kuramları listeler | 16, 19, 9 | A |
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar. | 16, 19, 9 | A |
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir | 16, 5, 9 | A |
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etik kavramı | |
2 | Etik ile ilgili temel yaklaşımlar | |
3 | Etik, toplum ve evrensel değerler | |
4 | Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları | |
5 | Mesleki becerilerin kullanımı ve etik | |
6 | Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi | |
7 | Medyada gerçeklik olgusu | |
8 | Söylem ve etik | |
9 | Medya, etik ve izleyici | |
10 | Özel yaşam ve mahremiyet | |
11 | Reklam ve etik | |
12 | Televizyon ve etik | |
13 | Yazılı basın ve etik | |
14 | Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
| |
Kaynak |
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği:Sorunlar, Sorumluluklar, Ankara: Dipnot Yay, 2009.Televizyon Haberciliğinde Etik. Der. Bülent Çapli-Hakan Tuncel.Ankara: 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | X | | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | X |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | X | | | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | | X | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | X | | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | X | | | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | | | | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | X | | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLETİŞİM ETİĞİ | RT2115004 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta etik konuları analiz etme ve etik karar verme süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik kavramı,Etik ile ilgili temel yaklaşımlar,Etik, toplum ve evrensel değerler,Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları,Mesleki becerilerin kullanımı ve etik,Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi,Medyada gerçeklik olgusu,Söylem ve etik,Medya, etik ve izleyici,Özel yaşam ve mahremiyet,Reklam ve etik,Televizyon ve etik,Yazılı basın ve etik,Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Etik kavramını açıklar. | 16, 19, 9 | A |
1.1.Etik kavramını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.Etik kuramları listeler | 16, 19, 9 | A |
3.Etik kavramının gelişim sürecini açıklar. | 16, 19, 9 | A |
4.Ahlak ve etik kavramları arasındaki farklılıkları belirleyebilir | 16, 5, 9 | A |
5.Etik, iletişim ve medya arasındaki ilişkiyi kurabilir. | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etik kavramı | |
2 | Etik ile ilgili temel yaklaşımlar | |
3 | Etik, toplum ve evrensel değerler | |
4 | Toplumda medyanın rolü ve sorumlulukları | |
5 | Mesleki becerilerin kullanımı ve etik | |
6 | Medyada etik ve tarafsızlık ilkesi | |
7 | Medyada gerçeklik olgusu | |
8 | Söylem ve etik | |
9 | Medya, etik ve izleyici | |
10 | Özel yaşam ve mahremiyet | |
11 | Reklam ve etik | |
12 | Televizyon ve etik | |
13 | Yazılı basın ve etik | |
14 | Kadınlar, çocuklar, azınlıklar ve medyanın ötekileri açısından etik sorunlar
| |
Kaynak |
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği:Sorunlar, Sorumluluklar, Ankara: Dipnot Yay, 2009.Televizyon Haberciliğinde Etik. Der. Bülent Çapli-Hakan Tuncel.Ankara: 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | X | | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | | | | | X |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | X | | | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | | | X | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | X | | | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | X | | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | X | | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | | X | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | X | | | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | | | | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | | X | | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10