Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL ESTETİK | RT2115003 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Demet KOCA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Estetik sorunlarını felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat ve estetik kuramlarını özümseyerek, yaşamla ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu.,Estetiğin tanımı ve temel kavramları,Sanat ve Fotoğraf ilişkisi,Estetik ve reklam ilişkisi,Estetik ve görsel sanatlar,Görsel algılama prensipleri,Görsel algılama,Estetik ve renk kavramı,Estetik ve renk kavramı,Kompozisyon,Kompozisyon,Görsel estetik unsurlarına estetik çözümlemeler,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Estetik estetik nesne, estetik tavır ve estetik beğeni kavramlarını tanımlar.
| 10, 6 | A, E, F |
2. Görsel sanatlar ve estetik kavramlarını günümüzün değişen sanat ve teknoloji ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 6 | A, E, F |
3. Fotoğraf ve illustratif imajların estetik ve görsel bir ürün üzerinde ki etkileri. | 10, 6 | A, E, F |
4. Bakma-görme eyleminde iki ve üç boyutun ne olduğunu anlayarak fotoğrafın iki boyutlu bir uygulama olduğunu açıklar. | 10, 6 | A, E, F |
5. Göz, görme duyusu ve anatomisini açıklayabilecektir. | 10, 11, 19, 6 | A, E, F |
6. Göz, görme duyusu ve anatomisini açıklayabilecektir. | 10, 11, 19, 6 | A, E, F |
7. Görsel algı prensiplerinin ve özelliklerinin kompozisyonda ki etkileri.Işıkla ve renkle ilgili kavramları açıklayabilecektir. | 10, 11, 18, 19, 6 | A, E, F |
8. Doğal, yapay ışık kaynaklarını ve temel özelliklerini açıklar. | 10, 11, 6 | A, E, F |
9. Görsel algı prensiplerinin ve özelliklerinin kompozisyonda ki etkileri.Işıkla ve renkle ilgili kavramları açıklayabilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. | |
3 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları | |
4 | Sanat ve Fotoğraf ilişkisi | |
5 | Estetik ve reklam ilişkisi | |
6 | Estetik ve görsel sanatlar | |
7 | Görsel algılama prensipleri | |
8 | Görsel algılama | |
9 | Estetik ve renk kavramı | |
10 | Estetik ve renk kavramı | |
11 | Kompozisyon | |
12 | Kompozisyon | |
13 | Görsel estetik unsurlarına estetik çözümlemeler | |
14 | Tekrar | |
Kaynak |
Estetik, Tunalı, İsmail, Remzi Kitapevi, 2016
Sanat Kavramlarına giriş, Ayla Ersoy
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | X | | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | | | X | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | X | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | X | | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | X | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | X | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | X | | | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRSEL ESTETİK | RT2115003 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Demet KOCA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Estetik sorunlarını felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat ve estetik kuramlarını özümseyerek, yaşamla ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu.,Estetiğin tanımı ve temel kavramları,Sanat ve Fotoğraf ilişkisi,Estetik ve reklam ilişkisi,Estetik ve görsel sanatlar,Görsel algılama prensipleri,Görsel algılama,Estetik ve renk kavramı,Estetik ve renk kavramı,Kompozisyon,Kompozisyon,Görsel estetik unsurlarına estetik çözümlemeler,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Estetik estetik nesne, estetik tavır ve estetik beğeni kavramlarını tanımlar.
| 10, 6 | A, E, F |
2. Görsel sanatlar ve estetik kavramlarını günümüzün değişen sanat ve teknoloji ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 6 | A, E, F |
3. Fotoğraf ve illustratif imajların estetik ve görsel bir ürün üzerinde ki etkileri. | 10, 6 | A, E, F |
4. Bakma-görme eyleminde iki ve üç boyutun ne olduğunu anlayarak fotoğrafın iki boyutlu bir uygulama olduğunu açıklar. | 10, 6 | A, E, F |
5. Göz, görme duyusu ve anatomisini açıklayabilecektir. | 10, 11, 19, 6 | A, E, F |
6. Göz, görme duyusu ve anatomisini açıklayabilecektir. | 10, 11, 19, 6 | A, E, F |
7. Görsel algı prensiplerinin ve özelliklerinin kompozisyonda ki etkileri.Işıkla ve renkle ilgili kavramları açıklayabilecektir. | 10, 11, 18, 19, 6 | A, E, F |
8. Doğal, yapay ışık kaynaklarını ve temel özelliklerini açıklar. | 10, 11, 6 | A, E, F |
9. Görsel algı prensiplerinin ve özelliklerinin kompozisyonda ki etkileri.Işıkla ve renkle ilgili kavramları açıklayabilecektir. | 10, 6 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin işleyişi ve kaynakları hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. | |
3 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları | |
4 | Sanat ve Fotoğraf ilişkisi | |
5 | Estetik ve reklam ilişkisi | |
6 | Estetik ve görsel sanatlar | |
7 | Görsel algılama prensipleri | |
8 | Görsel algılama | |
9 | Estetik ve renk kavramı | |
10 | Estetik ve renk kavramı | |
11 | Kompozisyon | |
12 | Kompozisyon | |
13 | Görsel estetik unsurlarına estetik çözümlemeler | |
14 | Tekrar | |
Kaynak |
Estetik, Tunalı, İsmail, Remzi Kitapevi, 2016
Sanat Kavramlarına giriş, Ayla Ersoy
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | | | X | | |
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | | | | | |
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | | | | |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | | | X | | |
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | | | | |
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | | | | | |
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | | | | X | |
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | | | | X | |
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | | | X | | |
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | | X | | | |
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | | | | X | |
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | | | | X | |
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | | X | | | |
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10