Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELGESEL FİLMRT2214339Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı"Belgesel nedir", "belgesel günümüzde neden en çok konuşulan ve tartışılan film türlerinden biri haline geldi", "yaratıcı belgesel ne anlama gelir", "son yıllarda Türkiye'de üretilen yaratıcı belgesellerin dünya çapında tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını ana eksene alan dersin amacı; erken dönem avangard belgesellerden sosyal medya filmlerine uzanan geniş bir perspektifte, belgeselin hayatla ve gerçeklikle ilişkisine odaklanarak, bilgilendirici ve güncel bir şekilde belgeselin önemini ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Belgesel üzerine genel bilgi,Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri,Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.,Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri,Belgeselin ekonomisi,Belgesel ve etik,Dziga Vertov,Cinema Verité,Belgesel türleri /alt türler,Hafıza ve arşiv,Etnografik film,Türkiye’de Belgesel,Yaratıcı belgeseller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Belgesel ile sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve teknolojik dönüşümler arasındaki yakın ilişkiyi çözümleyebilecekler.10, 11, 19, 6A, E, F
1. Belgesel sinemanın anahtar kavramlarını analiz edebilecekler, 10, 11, 19, 6A, E, F
2. Belgesel sinemanın anahtar kavramlarını analiz edebilecekler,10, 11, 19, 6A, E, F
3. Belgesel sinemanın tarihi hakkında fikre sahip olduklarını gösterebilecekler,10, 11, 6A, E, F
5. Belgesel ile kurmaca film arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları karşılaştırabilecekler.10, 11, 19, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Belgesel üzerine genel bilgi
3Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri
4Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.
5Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri
6Belgeselin ekonomisi
7Belgesel ve etik
8Dziga Vertov
9Cinema Verité
10Belgesel türleri /alt türler
11Hafıza ve arşiv
12Etnografik film
13Türkiye’de Belgesel
14Yaratıcı belgeseller
Kaynak
Seneler - Annie Ernaux Reality Hunger: A Manifesto - David Shields

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BELGESEL FİLMRT2214339Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı"Belgesel nedir", "belgesel günümüzde neden en çok konuşulan ve tartışılan film türlerinden biri haline geldi", "yaratıcı belgesel ne anlama gelir", "son yıllarda Türkiye'de üretilen yaratıcı belgesellerin dünya çapında tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını ana eksene alan dersin amacı; erken dönem avangard belgesellerden sosyal medya filmlerine uzanan geniş bir perspektifte, belgeselin hayatla ve gerçeklikle ilişkisine odaklanarak, bilgilendirici ve güncel bir şekilde belgeselin önemini ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Belgesel üzerine genel bilgi,Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri,Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.,Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri,Belgeselin ekonomisi,Belgesel ve etik,Dziga Vertov,Cinema Verité,Belgesel türleri /alt türler,Hafıza ve arşiv,Etnografik film,Türkiye’de Belgesel,Yaratıcı belgeseller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Belgesel ile sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve teknolojik dönüşümler arasındaki yakın ilişkiyi çözümleyebilecekler.10, 11, 19, 6A, E, F
1. Belgesel sinemanın anahtar kavramlarını analiz edebilecekler, 10, 11, 19, 6A, E, F
2. Belgesel sinemanın anahtar kavramlarını analiz edebilecekler,10, 11, 19, 6A, E, F
3. Belgesel sinemanın tarihi hakkında fikre sahip olduklarını gösterebilecekler,10, 11, 6A, E, F
5. Belgesel ile kurmaca film arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları karşılaştırabilecekler.10, 11, 19, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Belgesel üzerine genel bilgi
3Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri
4Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.
5Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri
6Belgeselin ekonomisi
7Belgesel ve etik
8Dziga Vertov
9Cinema Verité
10Belgesel türleri /alt türler
11Hafıza ve arşiv
12Etnografik film
13Türkiye’de Belgesel
14Yaratıcı belgeseller
Kaynak
Seneler - Annie Ernaux Reality Hunger: A Manifesto - David Shields

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10