Bu dersin amacı, sanal ortamda gazete yayıncılığının çokça yaygınlaştığı günümüzde öğrencilere yeni iletişim teknolojileri hakkında bilgi vererek, bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri, internet haberciliğini geleneksel basından ayıran yanlarını ve internet haberciliğinde içerik üretimini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.,İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ,İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri,İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi,Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları,İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı,Ara Sınav,İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları,İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar,İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- İnternet haberciliğinin gelişim sürecini özetleyebilecektir.
16, 18, 9
2- İnternet haberciliği terminolojisini tanımlayabilecektir.
10, 16, 9
D
3- İnternet haberlerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir.
12, 19, 21, 5, 9
4- İnternet ortamında haber, foto-galerileri ve video galerileri oluşturabilecektir.
16, 37, 6, 9
E
5- İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.
14, 16, 4, 5, 9
E
6- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
10, 16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.
2
İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.
3
Yeni enformasyon teknolojileri
4
İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri
5
İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.
6
İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi
7
Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları
8
İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı
9
Ara Sınav
10
İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları
11
İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar
12
İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik
13
Uygulama
14
Uygulama
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1- YENİ MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR ED. MUKADDER ÇAKIR
DOĞU YAYINLARI 2014
2- Sosyal Medya Araştırmaları III –"Göz(et)lenen Toplumdan Göz(et)lenen Bireye"- Editörler: Doç.Dr. Ali Büyükaslan / Yrd.Doç.Dr. Ali Murat Kırık, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNTERNET HABERCİLİĞİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanal ortamda gazete yayıncılığının çokça yaygınlaştığı günümüzde öğrencilere yeni iletişim teknolojileri hakkında bilgi vererek, bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri, internet haberciliğini geleneksel basından ayıran yanlarını ve internet haberciliğinde içerik üretimini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.,İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ,İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri,İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi,Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları,İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı,Ara Sınav,İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları,İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar,İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1- İnternet haberciliğinin gelişim sürecini özetleyebilecektir.
16, 18, 9
2- İnternet haberciliği terminolojisini tanımlayabilecektir.
10, 16, 9
D
3- İnternet haberlerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir.
12, 19, 21, 5, 9
4- İnternet ortamında haber, foto-galerileri ve video galerileri oluşturabilecektir.
16, 37, 6, 9
E
5- İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler.
14, 16, 4, 5, 9
E
6- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.
10, 16, 9
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders ile ilgili genel değerlendirme ve tanıtım.
2
İnternetin konumu, tarihçesi ve internet gazeteciliği.
3
Yeni enformasyon teknolojileri
4
İnternet haberciliğinin tanımı ve özellikleri
5
İnternet haberciliğinde okur, haber ve yazı işleri.
6
İnternet haber yazımında ters piramit yöntemi
7
Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamaları
8
İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı
9
Ara Sınav
10
İnternet haberciliğinin avantajları ve dezavantajları
11
İnternet haberciliği ve yasal çalışmalar
12
İnternet haberciliği gelir kaynakları ve etik
13
Uygulama
14
Uygulama
Kaynak
Öğretim elemanının ders notları
1- YENİ MEDYAYA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR ED. MUKADDER ÇAKIR
DOĞU YAYINLARI 2014
2- Sosyal Medya Araştırmaları III –"Göz(et)lenen Toplumdan Göz(et)lenen Bireye"- Editörler: Doç.Dr. Ali Büyükaslan / Yrd.Doç.Dr. Ali Murat Kırık, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.