Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAKET PROGRAMLARI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin teorik derste aldığı muhasebe eğitimi ile elektronik ortamda muhasebe yazılımlarıyla bilgilerini birleştirerek muhasebe kayıtlarının yapılmasını, işletme için gerekli raporların düzenlenmesini ve devlete olan vergi vb. yükümlülüklerinin programlar aracılığı ile hesaplanmasını sağlar. E-bildirge ve E- beyannameleri hazırlayabilecek ve doldurabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programın tanıtılması ve dersin amacı ve gerekliliğinin anlatılması,Programda Şirket Açma ? Şirket Kapatma, kasa modülü anlatımı ve örnek çözümler,Cari modülünün anlatımı ve örnek uygulamalar,Stok modülünün anlatımı, depo tanımlamaları ve örnek uygulamalar,Anlatılanların tekrar edilmesi ve ilgili örnek çözümleri,sipariş modülünün anlatılması ve örnek çözümler,irsaliye modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,fatura modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri,Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri,Çek ve senet modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,Muhasebe yazılımında entegrasyon işlemlerinin tanıtılması ve yapılması,Muhasebe modülünün anlatılması,E-bildirge,e-beyanname; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 9 | A |
1.1.Muhasebe fişlerini yapar | ||
1.2.Muhasebe defterlerini oluşturur | ||
2.Mali tabloları oluşturabilecektir | 16, 17, 9 | A |
2.1.Bilanço yapar | ||
2.2.Gelir Tablosu yapar | ||
3.Ticari modüllerini kullanabilecektir | 16, 17, 6, 9 | A |
3.1.Stok modülünü kullanır | ||
3.2.Cari modülü kullanır | ||
3.3.Fatura modülünü kullanır | ||
3.4.Çek senet ve banka modülünü kullanır | ||
4.Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 10, 17, 6, 9 | A |
4.1.e-bildirge düzenler | ||
4.2..e-beyanname düzenleyebilecektir | ||
5.Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 16, 17, 9 | A |
5.1.Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | ||
5.2.Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programın tanıtılması ve dersin amacı ve gerekliliğinin anlatılması | |
2 | Programda Şirket Açma ? Şirket Kapatma, kasa modülü anlatımı ve örnek çözümler | |
3 | Cari modülünün anlatımı ve örnek uygulamalar | |
4 | Stok modülünün anlatımı, depo tanımlamaları ve örnek uygulamalar | |
5 | Anlatılanların tekrar edilmesi ve ilgili örnek çözümleri | |
6 | sipariş modülünün anlatılması ve örnek çözümler | |
7 | irsaliye modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
8 | fatura modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
9 | Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri | |
10 | Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri | |
11 | Çek ve senet modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
12 | Muhasebe yazılımında entegrasyon işlemlerinin tanıtılması ve yapılması | |
13 | Muhasebe modülünün anlatılması | |
14 | E-bildirge | |
15 | e-beyanname |
Kaynak |
Ders notları, ticari paket programlar, excel, gib sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAKET PROGRAMLARI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İpek YAYLALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin teorik derste aldığı muhasebe eğitimi ile elektronik ortamda muhasebe yazılımlarıyla bilgilerini birleştirerek muhasebe kayıtlarının yapılmasını, işletme için gerekli raporların düzenlenmesini ve devlete olan vergi vb. yükümlülüklerinin programlar aracılığı ile hesaplanmasını sağlar. E-bildirge ve E- beyannameleri hazırlayabilecek ve doldurabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programın tanıtılması ve dersin amacı ve gerekliliğinin anlatılması,Programda Şirket Açma ? Şirket Kapatma, kasa modülü anlatımı ve örnek çözümler,Cari modülünün anlatımı ve örnek uygulamalar,Stok modülünün anlatımı, depo tanımlamaları ve örnek uygulamalar,Anlatılanların tekrar edilmesi ve ilgili örnek çözümleri,sipariş modülünün anlatılması ve örnek çözümler,irsaliye modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,fatura modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri,Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri,Çek ve senet modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar,Muhasebe yazılımında entegrasyon işlemlerinin tanıtılması ve yapılması,Muhasebe modülünün anlatılması,E-bildirge,e-beyanname; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir | 16, 9 | A |
1.1.Muhasebe fişlerini yapar | ||
1.2.Muhasebe defterlerini oluşturur | ||
2.Mali tabloları oluşturabilecektir | 16, 17, 9 | A |
2.1.Bilanço yapar | ||
2.2.Gelir Tablosu yapar | ||
3.Ticari modüllerini kullanabilecektir | 16, 17, 6, 9 | A |
3.1.Stok modülünü kullanır | ||
3.2.Cari modülü kullanır | ||
3.3.Fatura modülünü kullanır | ||
3.4.Çek senet ve banka modülünü kullanır | ||
4.Defter beyan sistemini kullanabilecektir | 10, 17, 6, 9 | A |
4.1.e-bildirge düzenler | ||
4.2..e-beyanname düzenleyebilecektir | ||
5.Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir | 16, 17, 9 | A |
5.1.Excel'de formül oluşturmayı öğrenir | ||
5.2.Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programın tanıtılması ve dersin amacı ve gerekliliğinin anlatılması | |
2 | Programda Şirket Açma ? Şirket Kapatma, kasa modülü anlatımı ve örnek çözümler | |
3 | Cari modülünün anlatımı ve örnek uygulamalar | |
4 | Stok modülünün anlatımı, depo tanımlamaları ve örnek uygulamalar | |
5 | Anlatılanların tekrar edilmesi ve ilgili örnek çözümleri | |
6 | sipariş modülünün anlatılması ve örnek çözümler | |
7 | irsaliye modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
8 | fatura modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
9 | Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri | |
10 | Anlatılan modüllerin tamamını kapsayan örnek monografiler ve çözümleri | |
11 | Çek ve senet modülünün anlatılması ve örnek uygulamalar | |
12 | Muhasebe yazılımında entegrasyon işlemlerinin tanıtılması ve yapılması | |
13 | Muhasebe modülünün anlatılması | |
14 | E-bildirge | |
15 | e-beyanname |
Kaynak |
Ders notları, ticari paket programlar, excel, gib sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |