Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir | 9 | A |
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar | ||
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir | ||
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır | ||
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder | ||
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır | ||
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir | 16, 9 | A |
3.1. İş fikirlerini değerlendirir | ||
3.2. İş modelini sorgular | ||
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir | 16, 9 | A |
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular | ||
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar | ||
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir | ||
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder | ||
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir | 16, 9 | A |
6.1. Yasal süreçleri sıralar | ||
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir | ||
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder | ||
7.2. Ortak olmayı değerlendirir | ||
7.3. Franchising sistemini değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel / |
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir | 9 | A |
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar | ||
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir | ||
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır | ||
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder | ||
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır | ||
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir | 16, 9 | A |
3.1. İş fikirlerini değerlendirir | ||
3.2. İş modelini sorgular | ||
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir | 16, 9 | A |
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular | ||
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar | ||
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir | ||
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder | ||
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir | 16, 9 | A |
6.1. Yasal süreçleri sıralar | ||
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir | ||
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder | ||
7.2. Ortak olmayı değerlendirir | ||
7.3. Franchising sistemini değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel / |
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | ||||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |