Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | İK1127880 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. | 12, 16, 19, 37, 9 | A |
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar. | 9 | |
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 19, 37, 9 | A |
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar. | 9 | |
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular. | 9 | |
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. | 10, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 | |
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikolojiye giriş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23 |
2 | Sosyal psikolojide metot | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51 |
3 | Sosyal biliş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84 |
4 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
5 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
6 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
8 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
9 | Bilişsel Uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
10 | Bilişsel uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
11 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
12 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
13 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
14 | Genel tartışmalar |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education |
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | İK1127880 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. | 12, 16, 19, 37, 9 | A |
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar. | 9 | |
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 19, 37, 9 | A |
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar. | 9 | |
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular. | 9 | |
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. | 10, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 | |
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikolojiye giriş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23 |
2 | Sosyal psikolojide metot | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51 |
3 | Sosyal biliş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84 |
4 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
5 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
6 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
8 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
9 | Bilişsel Uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
10 | Bilişsel uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
11 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
12 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
13 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
14 | Genel tartışmalar |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education |
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | |||||
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |