Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM | HİT1212641 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler ,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar ,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, H |
2. Bakışı geliştirebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
4. Fotoğraf çekebilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin güzergâhı hakkında | |
2 | Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso | |
3 | Kompozisyonu Oluşturan Öğeler | |
4 | Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu | |
5 | Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar | |
6 | Bütünlük | |
7 | Denge ve Yerçekimi | |
8 | Doğrultular ve Yönler | |
9 | Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
John Berger - Görme Biçimleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM | HİT1212641 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler ,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar ,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, H |
2. Bakışı geliştirebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
4. Fotoğraf çekebilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin güzergâhı hakkında | |
2 | Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso | |
3 | Kompozisyonu Oluşturan Öğeler | |
4 | Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu | |
5 | Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve İzler Yansımalar | |
6 | Bütünlük | |
7 | Denge ve Yerçekimi | |
8 | Doğrultular ve Yönler | |
9 | Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
John Berger - Görme Biçimleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |