Ders, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir.
16, 4, 9
E, F
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır.
16, 19, 9
E, F
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır.
19, 9
E, F
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar.
16, 19, 9
A, D
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
13, 16, 4, 9
A, E
2.1. Krizi tanımlar.
10, 16, 9
A, E
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır.
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir.
16, 9
A, D
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar.
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır.
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?
2
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri
3
Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler
4
Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?
5
Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle
6
Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci
7
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8
Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler
9
Kurum Kimliği
10
Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler
11
Kurum İçi İletişim
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Sponsorluk
14
Halkla İlişkiler Vaka Çalışması
Kaynak
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları.
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR
HİT1127870
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Çarşamba 14:30-15:15
Çarşamba 15:30-16:15
Çarşamba 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, kurumların ihtiyaç duyduğu halkla ilişkiler danışmanlarına iş yaşamında kullanabilecekleri teorik ve pratik beceriyi kazandırmayı hedef edinmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri,Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler,Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?,Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle,Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci,Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler,Kurum Kimliği,Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler,Kurum İçi İletişim,Halkla İlişkiler ve Yeni Medya,Sponsorluk,Halkla İlişkiler Vaka Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halkla İlişkiler faaliyetinde hedef kitleyi seçebilecektir.
16, 4, 9
E, F
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde iç ve dış hedef kitleyi tanır.
16, 19, 9
E, F
1.2. Hedef kitle belirleme nedenlerini tartışır.
19, 9
E, F
1.3. Hedef kitle belirleme sonuçlarını yorumlarlar.
16, 19, 9
A, D
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
13, 16, 4, 9
A, E
2.1. Krizi tanımlar.
10, 16, 9
A, E
2.2. Krizi olay yerine getiren faktörleri sınıflandırır.
4.4. Etkinlik hazırlamada uygulama sürecini kavrar.
5. Halkla ilişkiler disiplini konusunda kuramsal bakış edilecektir.
16, 9
A, D
5.1. Halkla ilişkiler modellerini kavrar.
5.3. Halkla ilişkiler teoristlerini tanır.
52. Halkla ilişkiler teorilerini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla İlişkiler Nedir? Kurumlardaki Halkla ilişkiler departmanının işlevleri nedir? Halkla İlişkiler mezunlarının faaliyet alanları nelerdir?
2
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri
3
Halkla ilişkilerde Kullanılan Yöntemler
4
Kurum İçi Birim Mi Yoksa Danışman Ajans Mı?
5
Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle
6
Halkla İlişkiler Yönetimi ve Kampanya Süreci
7
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8
Kriz Yönetimi, Kriz iletişimi ve Halkla İlişkiler
9
Kurum Kimliği
10
Kurumsal İmaj, İtibar Yönetimi ve Halkla İlişkiler
11
Kurum İçi İletişim
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Sponsorluk
14
Halkla İlişkiler Vaka Çalışması
Kaynak
Ders slaytları, Önerilen Kaynak Kitaplar, Örnek iletişim çalışmaları.
Filiz Balta Peltekoğlu “Halkla İlişkiler Nedir?" BETA Basım Yayım ISBN 6053330646,
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.