Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYGULAMA I | İAY2163330 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,, Uygulama alanlarını tanımak,,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,,Dezenfeksiyon,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak,,Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek.,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek, Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak,,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hata ve yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Uygulama alanlarını tanımak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Dezenfeksiyon | Ders sunularına çalışmak |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek. | Ders sunularına çalışmak |
8 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | Ders sunularına çalışmak |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Ambulansı tanımak | Ders sunularına çalışmak |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Power Point sunumları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 12 | 168 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 15 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 408 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(408/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYGULAMA I | İAY2163330 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,, Uygulama alanlarını tanımak,,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,,Dezenfeksiyon,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak,,Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek.,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek, Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak,,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hata ve yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Uygulama alanlarını tanımak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Dezenfeksiyon | Ders sunularına çalışmak |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek. | Ders sunularına çalışmak |
8 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | Ders sunularına çalışmak |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Ambulansı tanımak | Ders sunularına çalışmak |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Power Point sunumları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |