Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYG. I | EMA2112199 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,,Uygulama alanlarını tanımak,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,, Dezenfeksiyon ilkelerini kavramak.,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak., Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek ,Ara sınav,Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, ,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta veya yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | |
2 | Uygulama alanlarını tanımak | |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | |
4 | Dezenfeksiyon ilkelerini kavramak. | |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak. | |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | |
12 | Ambulansı tanımak | |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. |
Kaynak |
Power Point sunuları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYG. I | EMA2112199 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersin Yardımcıları | Melek Uçar Tütün |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,,Uygulama alanlarını tanımak,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,, Dezenfeksiyon ilkelerini kavramak.,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak., Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek ,Ara sınav,Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, ,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta veya yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | |
2 | Uygulama alanlarını tanımak | |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | |
4 | Dezenfeksiyon ilkelerini kavramak. | |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak. | |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | |
12 | Ambulansı tanımak | |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. |
Kaynak |
Power Point sunuları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |