Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşlanma İlkeleri,Yaşlanma Biyolojisi ve Genetik,Yaşlının Temel İhtiyaçları,Yaşlılıkta Demografik Değişimler,Muskuloskeletal Sistem,Kas Zayıflığı ve Terapatik Egzersizler,Orto-geriatrik Bakım,Fizyolojik Değişimler,Kardiyak Sistem Problemleri,Yaşlanma Teorileri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ,Vital bulgular,Yaşlıda Ağrı,Yaşlılıkta Kronik Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir.
9
A
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir
9
A
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir
9
A
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir
9
A
Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunları öğrenir
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşlanma İlkeleri
Mebis Notları
2
Yaşlanma Biyolojisi ve Genetik
Mebis Notları
3
Yaşlının Temel İhtiyaçları
Mebis Notları
4
Yaşlılıkta Demografik Değişimler
Mebis Notları
5
Muskuloskeletal Sistem
Mebis Notları
6
Kas Zayıflığı ve Terapatik Egzersizler
Mebis Notları
7
Orto-geriatrik Bakım
Mebis Notları
8
Fizyolojik Değişimler
Mebis Notları
9
Kardiyak Sistem Problemleri
Mebis Notları
10
Yaşlanma Teorileri
Mebis Notları
11
Yaşlılıkta bireysel hijyen
Mebis Notları
12
Vital bulgular
Mebis Notları
13
Yaşlıda Ağrı
Mebis Notları
14
Yaşlılıkta Kronik Hastalıklar
Mebis Notları
Kaynak
Öğrencilere mebis notu verilecektir.
Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I
PHT2178210
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Cuma 13:30-14:15
Cuma 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşlanma İlkeleri,Yaşlanma Biyolojisi ve Genetik,Yaşlının Temel İhtiyaçları,Yaşlılıkta Demografik Değişimler,Muskuloskeletal Sistem,Kas Zayıflığı ve Terapatik Egzersizler,Orto-geriatrik Bakım,Fizyolojik Değişimler,Kardiyak Sistem Problemleri,Yaşlanma Teorileri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ,Vital bulgular,Yaşlıda Ağrı,Yaşlılıkta Kronik Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir.
9
A
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir
9
A
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir
9
A
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir
9
A
Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunları öğrenir
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşlanma İlkeleri
Mebis Notları
2
Yaşlanma Biyolojisi ve Genetik
Mebis Notları
3
Yaşlının Temel İhtiyaçları
Mebis Notları
4
Yaşlılıkta Demografik Değişimler
Mebis Notları
5
Muskuloskeletal Sistem
Mebis Notları
6
Kas Zayıflığı ve Terapatik Egzersizler
Mebis Notları
7
Orto-geriatrik Bakım
Mebis Notları
8
Fizyolojik Değişimler
Mebis Notları
9
Kardiyak Sistem Problemleri
Mebis Notları
10
Yaşlanma Teorileri
Mebis Notları
11
Yaşlılıkta bireysel hijyen
Mebis Notları
12
Vital bulgular
Mebis Notları
13
Yaşlıda Ağrı
Mebis Notları
14
Yaşlılıkta Kronik Hastalıklar
Mebis Notları
Kaynak
Öğrencilere mebis notu verilecektir.
Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.