Fizyoterapi ve rehabilitasyonda egzersiz planlamasına yardımcı olabilmek adına temel prensipleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yer çekimi kanunu ve prensipler, hareket terminolojisi,Alt Ekstremite Anatomisi,Üst Ekstremite Anatomisi,Kasın Kasılma Mekanizması,Egzersiz Fizyolojisi,Kas-İskelet Sistemi Değerlendirmesi,Yürüme ve Postür,İmmobilizasyon,Eklem hareket açıklığı,Yaygın görülen hastalıklar,Uygulama I,Uygulama II,Genel tekrar I,Genel tekrar II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Üst ve alt ekstremitenin anatomik özelliklerini tanımlar
37, 9
A
Kas kasılma mekanizmasını tanımlar
37, 9
A
Hastalık durumlarına yönelik pozisyonlamaları ve mobilizasyonları tartışır.
37, 9
A
Toplum sağlığına yönelik rehabilitasyon programlarını ayırt eder.
37, 9
A
Yürüme ve postür ile ilgili genel bilgiyi aktarır.
37, 9
A
Eklem hareket açıklığını tanımlar.
37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yer çekimi kanunu ve prensipler, hareket terminolojisi
Mebis notları
2
Alt Ekstremite Anatomisi
Mebis notları
3
Üst Ekstremite Anatomisi
Mebis notları
4
Kasın Kasılma Mekanizması
Mebis notları
5
Egzersiz Fizyolojisi
Mebis notları
6
Kas-İskelet Sistemi Değerlendirmesi
Mebis notları
7
Yürüme ve Postür
Mebis notları
8
İmmobilizasyon
Mebis notları
9
Eklem hareket açıklığı
Mebis notları
10
Yaygın görülen hastalıklar
Mebis notları
11
Uygulama I
Mebis notları
12
Uygulama II
Mebis notları
13
Genel tekrar I
Mebis notları
14
Genel tekrar II
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ I
PHT2178190
Güz Dönemi
2+2
3
4
Ders Programı
Perşembe 07:00-07:45
Perşembe 08:00-08:45
Perşembe 13:30-14:15
Perşembe 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sıla YILMAZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sıla YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda egzersiz planlamasına yardımcı olabilmek adına temel prensipleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yer çekimi kanunu ve prensipler, hareket terminolojisi,Alt Ekstremite Anatomisi,Üst Ekstremite Anatomisi,Kasın Kasılma Mekanizması,Egzersiz Fizyolojisi,Kas-İskelet Sistemi Değerlendirmesi,Yürüme ve Postür,İmmobilizasyon,Eklem hareket açıklığı,Yaygın görülen hastalıklar,Uygulama I,Uygulama II,Genel tekrar I,Genel tekrar II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Üst ve alt ekstremitenin anatomik özelliklerini tanımlar
37, 9
A
Kas kasılma mekanizmasını tanımlar
37, 9
A
Hastalık durumlarına yönelik pozisyonlamaları ve mobilizasyonları tartışır.
37, 9
A
Toplum sağlığına yönelik rehabilitasyon programlarını ayırt eder.
37, 9
A
Yürüme ve postür ile ilgili genel bilgiyi aktarır.
37, 9
A
Eklem hareket açıklığını tanımlar.
37, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yer çekimi kanunu ve prensipler, hareket terminolojisi
Mebis notları
2
Alt Ekstremite Anatomisi
Mebis notları
3
Üst Ekstremite Anatomisi
Mebis notları
4
Kasın Kasılma Mekanizması
Mebis notları
5
Egzersiz Fizyolojisi
Mebis notları
6
Kas-İskelet Sistemi Değerlendirmesi
Mebis notları
7
Yürüme ve Postür
Mebis notları
8
İmmobilizasyon
Mebis notları
9
Eklem hareket açıklığı
Mebis notları
10
Yaygın görülen hastalıklar
Mebis notları
11
Uygulama I
Mebis notları
12
Uygulama II
Mebis notları
13
Genel tekrar I
Mebis notları
14
Genel tekrar II
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.