Drama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar
9
A, F
Drama tekniklerini tanır.
13, 15, 2, 5, 9
A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.
13, 15, 2, 5, 9
A
Drama etkinliği uygular.
11
A, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramanın tanımı ve önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Drama etkinliklerini değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Hareket çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Hareket çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Oyun çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyun çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Doğaçlama çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Doğaçlama çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Rol oynama çalışmaları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Hikâyelerden oyunlar kurgulama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Drama etkinliği oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Drama etkinliği oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010.
Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014.
Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
97
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK VE DRAMA
ÇCG1262660
Bahar Dönemi
2+1
2,5
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Tuğba NEŞE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Drama kuramlarını ve çocukların gelişim özelliklerine göre yaratıcı drama etkinlikleri planlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dramanın tanımı ve önemi,Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü,Drama etkinliklerini değerlendirme,Hareket çalışmaları 1,Hareket çalışmaları 2,Oyun çalışmaları 1,Oyun çalışmaları 2,Doğaçlama çalışmaları 1,Doğaçlama çalışmaları 2,Rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma 1,Drama etkinliği oluşturma 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Drama etkinliği planlar
9
A, F
Drama tekniklerini tanır.
13, 15, 2, 5, 9
A
Hikâyelerden oyunlar uyarlar.
13, 15, 2, 5, 9
A
Drama etkinliği uygular.
11
A, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dramanın tanımı ve önemi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Drama etkinliklerini değerlendirme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Hareket çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Hareket çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Oyun çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyun çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Doğaçlama çalışmaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Doğaçlama çalışmaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Rol oynama çalışmaları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Hikâyelerden oyunlar kurgulama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Drama etkinliği oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Drama etkinliği oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010.
Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014.
Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen