Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLK ACİL YARDIM | ADS1115387 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla yapılması gereken uygulamalar hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk yardımın tanımı, ilk yardımcının sahip olması gereken özellikler,İlk yardımcının amacı ve bağlı olduğu etik kurallar,İlk yardımın temel uygulamaları-koruma,bildirme, kurtarma,Kardiyovasküler ve kardiyovasküler olmayan acil durumlar- hastanın değerlendirilmesi,Senkop- tanıma ve müdahele,Postural hipotansiyon,hava yolu tıkanıklıkları,Temel yaşam desteği,Akut astım vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Kalp yetmezliği, akut pulmoner ödem ve anjin pektoris vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Diabetes mellitus vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Akut miyokard enfarktüsü vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Alerji vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Epilepsi vakalarında acil durumlarda yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçsız yapılan ilk yardım uygulamalarının genel prensiplerini anlar | 9 | C |
Farklı sistemik hastalıklarda acil durumlarda yaklaşımlar hakkında bilgi edinir | 9 | C |
Hava yolu tıkanıklıklarında acil yaklaşımları anlar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk yardımın tanımı, ilk yardımcının sahip olması gereken özellikler | |
2 | İlk yardımcının amacı ve bağlı olduğu etik kurallar | |
3 | İlk yardımın temel uygulamaları-koruma,bildirme, kurtarma | |
4 | Kardiyovasküler ve kardiyovasküler olmayan acil durumlar- hastanın değerlendirilmesi | |
5 | Senkop- tanıma ve müdahele | |
6 | Postural hipotansiyon | |
7 | hava yolu tıkanıklıkları | |
8 | Temel yaşam desteği | |
9 | Akut astım vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
10 | Kalp yetmezliği, akut pulmoner ödem ve anjin pektoris vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
11 | Diabetes mellitus vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
12 | Akut miyokard enfarktüsü vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
13 | Alerji vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
14 | Epilepsi vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLK ACİL YARDIM | ADS1115387 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Yaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla yapılması gereken uygulamalar hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlk yardımın tanımı, ilk yardımcının sahip olması gereken özellikler,İlk yardımcının amacı ve bağlı olduğu etik kurallar,İlk yardımın temel uygulamaları-koruma,bildirme, kurtarma,Kardiyovasküler ve kardiyovasküler olmayan acil durumlar- hastanın değerlendirilmesi,Senkop- tanıma ve müdahele,Postural hipotansiyon,hava yolu tıkanıklıkları,Temel yaşam desteği,Akut astım vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Kalp yetmezliği, akut pulmoner ödem ve anjin pektoris vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Diabetes mellitus vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Akut miyokard enfarktüsü vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Alerji vakalarında acil durumlarda yaklaşım,Epilepsi vakalarında acil durumlarda yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlaçsız yapılan ilk yardım uygulamalarının genel prensiplerini anlar | 9 | C |
Farklı sistemik hastalıklarda acil durumlarda yaklaşımlar hakkında bilgi edinir | 9 | C |
Hava yolu tıkanıklıklarında acil yaklaşımları anlar | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İlk yardımın tanımı, ilk yardımcının sahip olması gereken özellikler | |
2 | İlk yardımcının amacı ve bağlı olduğu etik kurallar | |
3 | İlk yardımın temel uygulamaları-koruma,bildirme, kurtarma | |
4 | Kardiyovasküler ve kardiyovasküler olmayan acil durumlar- hastanın değerlendirilmesi | |
5 | Senkop- tanıma ve müdahele | |
6 | Postural hipotansiyon | |
7 | hava yolu tıkanıklıkları | |
8 | Temel yaşam desteği | |
9 | Akut astım vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
10 | Kalp yetmezliği, akut pulmoner ödem ve anjin pektoris vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
11 | Diabetes mellitus vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
12 | Akut miyokard enfarktüsü vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
13 | Alerji vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
14 | Epilepsi vakalarında acil durumlarda yaklaşım | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | | | | |
2 | Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. | X | | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:29Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:30