Araştırma yapma kabiliyetini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma Konularını Seçme,Araştırma Konularını Seçme,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunumu Yapma,Sunumu Yapma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır.
10, 13, 14, 9
A, E
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar.
10, 13, 14, 9
A, E
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar.
10, 13, 14, 9
A, E
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.1. Kaynakları belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
3. Araştırma bulgularını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler.
10, 13, 14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma Konularını Seçme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
2
Araştırma Konularını Seçme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
3
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
4
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
5
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
6
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
7
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
8
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
9
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
10
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
11
Sunuma Hazırlık Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
12
Sunuma Hazırlık Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
13
Sunumu Yapma
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
14
Sunumu Yapma
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TGT1225100
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Çarşamba 13:30-14:15
Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
Araştırma yapma kabiliyetini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma Konularını Seçme,Araştırma Konularını Seçme,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Kaynak Araştırması Yapma,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunuma Hazırlık Yapma,Sunumu Yapma,Sunumu Yapma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1. Araştırmanın temel kavramlarını anlatır.
10, 13, 14, 9
A, E
1.2. Araştırmanın gereğini ve önemini sıralar.
10, 13, 14, 9
A, E
1.3. Araştırma konusu ile ilgili problemleri belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.2. Araştırmanın amacını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.3. Araştırmanın sınırlarını belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
2.4. Araştırmanın dayandığı varsayımları açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
3.2. Analiz sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.1. Araştırmayı özetleme teknikleriyle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
1. Bilimsel araştırma konusu tanımlar.
10, 13, 14, 9
A, E
2. Bilimsel kaynak araştırması rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
2.1. Kaynakları belirler.
10, 13, 14, 9
A, E
3. Araştırma bulgularını ifade eder.
10, 13, 14, 9
A, E
3.1. Araştırma bulgularını bilimsel yöntemlerle açıklar.
10, 13, 14, 9
A, E
4. Araştırma sonuçlarını rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.2. Araştırmayı yazma teknikleriyle rapor eder.
10, 13, 14, 9
A, E
4.3. Araştırma sonuçlarını özetler.
10, 13, 14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma Konularını Seçme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
2
Araştırma Konularını Seçme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
3
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
4
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
5
Kaynak Araştırması Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
6
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
7
Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
8
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
9
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
10
Araştırma Sonuçlarını Rapor Hâline Dönüştürme
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
11
Sunuma Hazırlık Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
12
Sunuma Hazırlık Yapma
Sunum konusuna dair ön araştırmaların yapılmış olması gerekmektedir.
13
Sunumu Yapma
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
14
Sunumu Yapma
Araştırma konusunun, literatür ve örnekler üzerindeki durumunun sebep-sonuç illişkisi kurularak hazırlanmış olması gerekmektedir.
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Meslek Yüksek Okulları için, Prof. Dr. Zeki Kaya; Yard.Doç. Dr. Mehmet Şahin
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.