Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEKTÖREL UYGULAMA I | OPT2163450 | Güz Dönemi | 0+16 | 8 | 12 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersin Yardımcıları | Senanur BİRADLI BAL |
Dersin Amacı | Öğrencilerin optik mağazalarda yapılan uygulamaları yerinde görüp kendilerinin de uygulamasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması,Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması,Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi,Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzey eki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi.,Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek,Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması,Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri yorumlamaktır. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımaktır. | 14 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması | Ön Okuma |
2 | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması | Ön Okuma |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi | Ön Okuma |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Ön Okuma |
5 | Alanında edinilen temel düzey eki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Ön Okuma |
6 | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Ön Okuma |
7 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek | Ön Okuma |
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması | Ön Okuma |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması | Ön Okuma |
10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması | Ön Okuma |
11 | Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I | Ön Okuma |
12 | Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II | Ön Okuma |
13 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I | Ön Okuma |
14 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II | Ön Okuma |
Kaynak |
Aksak, E, Küçüker, T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 350 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(350/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEKTÖREL UYGULAMA I | OPT2163450 | Güz Dönemi | 0+16 | 8 | 12 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cemil ÖZGÜL |
Dersin Yardımcıları | Senanur BİRADLI BAL |
Dersin Amacı | Öğrencilerin optik mağazalarda yapılan uygulamaları yerinde görüp kendilerinin de uygulamasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması,Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması,Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi,Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzey eki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi.,Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek,Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması,Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I,Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optik mağazayı tanıyarak yapılması gereken işlemleri yorumlamaktır. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımaktır. | 14 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerinde Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması | Ön Okuma |
2 | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması | Ön Okuma |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi | Ön Okuma |
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Ön Okuma |
5 | Alanında edinilen temel düzey eki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Ön Okuma |
6 | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Ön Okuma |
7 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek | Ön Okuma |
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması | Ön Okuma |
9 | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması | Ön Okuma |
10 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması | Ön Okuma |
11 | Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek I | Ön Okuma |
12 | Çerçeve ve cam alınan firmaları öğrenmek ve cam siparişi verebilmek II | Ön Okuma |
13 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak I | Ön Okuma |
14 | Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak II | Ön Okuma |
Kaynak |
Aksak, E, Küçüker, T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |